Actualizat December 12th, 2019 7:40 AM

  • Despre proiect
  • Redacţia
  • REDIRECTIONEAZA 2% catre ASOCIATIA GETO-DACII
  • Trimite un SMS
  • Contact

Spiritul Dacic Renaste

  • Home
  • Istorie
  • Arheologie
  • Dezvăluiri
  • Emisiuni TV
  • documentare și cărți
  • Donații
  • Urmareste
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • RSS Feed
    • Linked
    • Youtube

Surprize: Dacii, localizați de Analele Regatului Francilor (secolele VIII-IX) și pe teritoriul Ungariei de azi… Și atunci, care pământ gol în Panonia și Transilvania?

Mar 20, 2015 Istorie 43


CAROL CEL MARE 1

Analele Regatului Francilor (latină Annales regni Francorum, Annales Laurissenses maiores; germană  Reichsannalen) reprezintă o serie de scrieri cu caracter istoric, ce ne informează despre regatul francilor și conducătorii acestuia. Perioada istorică cuprinsă în aceste anale medievale este 741-829. Personajul central din aceste scrieri este Carol cel Mare, împăratul francilor. Informațiile din aceste anale sunt prezente și în Analele Sfântului Bertin (latină Annales Bertiniani), scrise în perioada 830-832, în Francia apuseană. În cea răsăriteană, informațiile din Analele Regatului Francilor spuraviețuiesc în manuscrisele numite Annales Fuldenses, de la mănăstirea Benedictină Fulda. Aceste manuscrise au fost scrise aproximativ în aceiași perioadă, ca un răspuns la Annales Bertiniani. În Annales Fuldenses găsim și informații dinAnnales laureshamenses, scrise la mănăstirea Laurissa. Aceste manuscrise cuprind o perioadă istorică de 100 de ani (703-803) și au fost copiate în 835.

Panonia_popoare

În Annales regni Francorum, cronicarul lui Carol cel Mare, Einhard[1] îi menționează pe daci în regiunea bazinului mijlociu și superior al Tisei, către Morava și izvoarele Oderului, în fosta Iazigie din perioada antică. După o campanie militară victorioasă a lui Carol cel Mare, aflăm că acesta „…s-a întors în Francia în triumf, trecând pe la Daci, Iazigi, Moravi…”.[2] Este evident că locuitorii regiunii dintre Pannonia Inferioară și Dacia Traiană, numiți de către franci „daci”, sunt urmașii dacilor liberi din antichitate.[3]

Dragnea Mihai

Sursa: http://www.istoria-romanilor.com/dacii-in-analele-france-secolul-al-ix-lea/2011/10/07

Nota mea (Daniel Roxin): Interesantă menționare, nu? Exact în acea epocă în care se zice că nu mai avem nicio informație despre daci, ei apar menționați în Analele Regatului Francilor. Acea perioadă este, în același timp, momentul în care ungurii pretind că au ajuns în Transilvania și aceasta era goală. Dar să vezi, dacii erau chiar în zona Tisei, adică nu numai în zona Transilvaniei, ci și pe teritoriul actualei Ungarii. Foarte neconvenabil pentru revizionismul maghiar! Să  nu uităm nici cronicile maghiare care vorbesc despre Glad, Gelu și Menumorut ca lideri ai valahilor din Transilvania, tot în secolele VIII și IX…

Și un alt lucu deosebit de interesant… Ia priviți ce stindard aveau călăreții carolingieni în secolul IX:

cavaleri Carol

 

Note:

  1. Curtean și cronicar franc al Imperiului Carolingian (775-840). A scris în timpul împăraților Carol cel Mare și Ludovic cel Pios.
  2. ”Carolus… per Dacos, Iaziges, Marehenses in Franciam ovans rediit.” Această știre este redată în Res Gestae Avarum din anul 790.
  3. Al. Bărcăcilă, ”Dacia dela Dunăre” a analelor france din secolul al IX-lea. Evenimente și probleme, extras din ”Arhivele Olteniei”, anul XXIII-XXV, nr. 131-148, ianuarie 1944-decembrie 1946, Tipografia Colegiului Național ”Carol I”, Craiova, p.22.

A apărut volumul 2 al cărții POVEȘTILE MAGICE ALE DACILOR. Disponibil aici: http://dacia-art.ro/index.php/car-i/carti-pentru-copii.html


  • analele regilor franci, carol cel mare, dacii, dovezi ale continuitatii, extremism maghiar, iredentism maghiar, istoria dacilor, panonia, revizionism maghiar, ungaria
  • tweet
Descoperirea care i-a făcut pe arheologii maghiari să admită: Dacii au locuit actualul teritoriu al Ungariei National Geographic îți prezintă povestea de pe Columna lui Traian într-o simulare 3D, de la primul până la ultimul basorelief. Merită văzut!

Articole recente
  • ZALMOXIS – Film documentar (informații bulversante)
    ZALMOXIS – Film documentar...

    Dec 12, 2019 0

  • DANIEL ROXIN: A apărut noua mea carte, ENIGMA TĂBLIȚELOR DE LA SINAIA
    DANIEL ROXIN: A apărut noua mea carte,...

    Nov 07, 2018 0

  • A apărut nr 1 al revistei POVEȘTILE DACILOR. Primul număr vă oferă LEGENDA MARELUI LUP ALB. Detalii:
    A apărut nr 1 al revistei POVEȘTILE...

    Feb 06, 2018 0

  • Video: „RĂZBOINICII LUPI – ISCOADELE”, noul teaser al filmului ZALMOXIS
    Video: „RĂZBOINICII LUPI –...

    Feb 04, 2018 0

  • Cărțile geților – o istorie surprinzătoare a strămoșilor noștri, scrisă de un istoric italian în urmă cu 500 de ani
    Cărțile geților – o istorie...

    Jan 07, 2018 2

Mai multe din aceasta categorie
  • Descoperă spectaculoasa civilizație care s-a dezvoltat pe teritoriul României în vremea Războiului TROIAN…
    Descoperă spectaculoasa civilizație...

    Dec 06, 2017 1

  • Cum a fost înfrântă puternica oștire polonă de către moldovenii conduși de către Bogdan al II-lea, tatăl lui Ștefan cel Mare
    Cum a fost înfrântă puternica...

    Dec 06, 2017 0

  • Cronicar al regelui UNGARIEI, despre vitejia lui Ștefan cel Mare: „Era straşnic la război”. Citește mai mult:
    Cronicar al regelui UNGARIEI, despre...

    Nov 05, 2017 0

  • Lovitură de moarte dată revizionismului maghiar. Patru istorici unguri susțin că românii au fost PRIMII în Transilvania!!!
    Lovitură de moarte dată...

    Sep 12, 2017 2

  • Cât de crud a fost Vlad Țepeș Drăculea?
    Cât de crud a fost Vlad Țepeș...

    Aug 30, 2017 1


43 thoughts on “Surprize: Dacii, localizați de Analele Regatului Francilor (secolele VIII-IX) și pe teritoriul Ungariei de azi… Și atunci, care pământ gol în Panonia și Transilvania?”

  1. Andi Pirosca November 18, 2013 at 22:17

    Ungurii vorbesc in van si nu-i asculta nimeni. La 1600 d. C. Mihai Viteazu era numit (si de ei) Dacus Malus, adica Dacul cel Rau. Calatori si negustori genovezi si venetieni denumeau populatia tarii noastre tot prin acel secol daci, iar pe tara aceasta o numeau DACIA. Toata Europa de Vest cunoaste adevarul despre noi. E interesant de discutat de ce il pastreaza doar pentru ei.

    Reply ↓
    1. Mosu November 25, 2013 at 01:06

      Buna

      Pentru curiosi vreau sa postez imaginea unei monede emise in perioada domniei regelui Louis XVI al Frantei, ala care ‘a cazut la revolutie’ stabilind o ‘moda’ noua, de eliminare de la tron (va amintiti despre regi, tari, domni impuscati, detronati in istoria ce aurmat?)

      Pai iata, pe aceasta moneda, care e din secolul 18 (cand a avut loc ‘revolutia’ franceza, 1791 pare-se?) pe verso e reprezentata fascia romana (o secure de lupta legata pe un manunchi de nuiele, simbolul unirii in lupta) cu caciula dacica peste

      Iata poza, incarcata pe facebook
      https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/s720x720/387350_269903553146501_1170175730_n.jpg

      Reply ↓
      1. Kanata June 21, 2015 at 19:09

        Căciula respectivă NU este dacică, ci FRIGIANĂ = antica Frigia se afla în Asia Mică, actuala Turcia. Ea apare abundent pe monedele franceze de-a lungul timpului, chiar şi pe monede recente precum cea de 10 centime 1983. Fascia romană era un mănunchi de nuiele legat cu o curea în jurul a două securi, simbol al autorității statale, purtat în Roma antică de lictorii care îi însoțeau pe dictatori, consuli, magistrați romani etc., cu care se aplicau sancțiuni imediate (bătaia sau decapitarea). Acel simbol apare şi pe monede franceze din anii 1940.

        Reply ↓
    2. Mosu November 25, 2013 at 01:14

      Si inca o mica informatie

      Atributele imperiului roman sunt si azi prezente (ma refer la fascia romana ce am amintit-o in mesajul de mai sus, precum si acvila/vulturul ce-l reprezinta pe Jupiter/Zeus, protectorul Romei) pe steme, institutii, cladiri. Ce sa inseamne asta? Detalii pe urmatorul link
      http://extraterestriiprintrenoi.wordpress.com/2013/08/24/imperiul-roman-inca-exista-2/

      Asa ca rezboiul continua

      Reply ↓
      1. gabi March 20, 2015 at 11:18

        Cam varza articolul respectiv, da vina pe romani pentru pacate actuale fara sa ia in calcul alte elemente mult mai rele. Altii au alte pareri, vezi linkuri adiacente:
        http://www.ariminia.ro/ro/
        http://www.miscarea.net/controversa-sionului-douglas-reed.htm

        Reply ↓
  2. t_ November 18, 2013 at 22:24

    Da, este foarte inspirata gasirea acestei informatii.

    Adevarul este ca chiar ungurii de astazi sunt cam 20% daci, ca doar peste daci au venit si in Panonia.

    Felicitari.

    Reply ↓
    1. addaci Post authorNovember 19, 2013 at 11:28

      Multumim!

      Reply ↓
  3. anca November 18, 2013 at 22:27

    foarte interesant! va sa zica de asta se zbat unii sa nu apara mentiuni despre daci!

    Reply ↓
  4. ionucmora November 18, 2013 at 23:08

    Citat:După o campanie militară victorioasă a lui Carol cel Mare, aflăm că acesta „…s-a întors în Francia în triumf, trecând pe la Daci, Iazigi, Moravi…”.[2]”
    Intrebare:Din ce campanie se intoarce Carol ca sa treca pe la daci

    Reply ↓
    1. mihaiv March 21, 2015 at 13:10

      Din ce campanie s-a intors regele de a trebuit sa treaca pe la daci!?!?!

      Reply ↓
  5. Alex November 18, 2013 at 23:09

    Este intrutotul posibil.
    Evul mediu timpuriu este foarte obscur dealtfel. Pe atunci insa identitatea etnica era ceva clar stabilit.Si asta a durat pana in epoca contemporana, inainte de declansarea miscarilor nationale. Au existat cazuri de identitate nationala si in Evul Mediu, dar numai in societati mai inchegate, cum este chiar cazul ungurilor, care pe langa asta, si cautau o anume legitimitate… Altfel, era o identitate teritoriala. Regiunea carpato-danubiana ii in multe surse numite Dacia, si asta mai ales la cei care cautau o identificare proprie cu Imperiul Roman. Asta ii cazul ca si la francii lu Charlemagne, care a fost initiatorul primei forme de Renastere a Imperiului Roman.:) Acelasi lucru se gaseste si la geografii italieni din perioada Renasterii si de mai tarziu… Foloseau practic sistemul de notatie roman.. Nu sunt cea mai acreditata sursa, dar cred ca francii s-au referit etnic la moravi, acestia fiind vecini cu ei si cunsocundu-i mai bine…la iazigi si daci strict teritorial. Zona era locuita de mai multe popoare in perioada respectiva foarte probabil, si au preluat pur si simplu denominatia teritoriala din Hartile Imperiului Roman, cu care Imperiul Romano-German se identifica asa mult..iazigii au disparut din surse cam ca si dacii,la sfarsitul, numai sa revina intr-o noua migratie prin secolul 13.:) Nu dezmint, dar cred ca ar trebui pus intr-un context istoric cat mai clar…orice e posibil pentru vremurile alea…

    Reply ↓
  6. Alex November 18, 2013 at 23:19

    Care este argumentul, prin care se poate verifica faptul ca este ´´evident´´ faptul ca cei la care se refera ca si daci domnul Baracila in articoul sau ´´Dacia dela Dunare´´ sunt chiar urmasii Dacilor? Doar mentionarea in cronica francilor? Nu cunosc articolul si nici vreo dezbatere pe tema lui..:/ Stiu doar exemple asemanatoare.. Tiganii cand au ajuns prima oare in Franta au fost numiti ´´boemi´´ pentru ca au venit din Boemia… vlahi ajunsesera la un moment sa fie numiti si bulgarii si macedonenii din zona de munte…ungurii is numiti de alte popoare de la huni, pentru ca au ocupat acelasi teritoriu si aveau un stil de viata asemanator..insa ei au fost si sunt inca pentru ei insasi maghiari… gotii au fost numiti geti de Iordanes, desi probabil cele doua popoare sa fi fost chiar incrucisate in perioada respectiva..:) nu pare un argument clar, doar ce e cuprins in textul de mai sus..:)

    Reply ↓
    1. gabi March 20, 2015 at 11:25

      Este evident ca daca acest razboinic imparat Carol a trecut prin Panonia la data respectiva, a dat aici peste daci deoarece: 1. Sub Buda(pesta) exista o dava dacica/getica, descoperita de arheologii unguri si acoperita imediat (s-or fi temut, hehehe!); 2. Gesta Hungarorum ii mentioneaza pe “pastorii valahi care isi pasteau aici turmele” – asa cum si le pasteau pana deunazi pana in Muntii Haemus si ai Pindului, pe vechile teritorii romanesti/getice/dacice.
      Despre Iordanes are Constantin Olariu-Arimin o parere “buuuuuna”, vezi Adevaruri Ascunse.

      Reply ↓
  7. Rodica November 18, 2013 at 23:41

    Alberto Angela, realizatorul emisiunii Ulysse,de la RAI 3, se referea la migratia populatiei dace imediat dupa transformarea Daciei in provincie romana,deci in timpul ocupatiei romane,…dar unde s-au dus atatia daci… si in locul lor, zicea A Angela, au venit grupuri dinspre Germania, nordul Italiei etc…?! o sa caut iregistrarea filmului facut de italieni, eu i-am scris pe FB ca nusunt de acord cu idea lui…

    Reply ↓
    1. Kanata June 22, 2015 at 08:47

      Aici se poate viziona ceea ce probabil menţionezi : http://www.youtube.com/watch?v=Y4toIEbjFxo
      Romae Historia – LA COLONNA TRAIANA – Ulisse
      …din păcate numai în italiană.

      Reply ↓
    2. bogdan June 22, 2015 at 15:52

      Angela crede ın poveşti absürde ,jenante ptr. un om de ştiinta. Daco-getii recunoscuti ptr. curajul lor extraordinar şi credinta ın nemurire care i-a facut de multe ori sa ınfrınga armate mult mai numeroase fugeau oare ca iepurii dupa ce romanii au ocupat Banatul şi minele de aur ? Şi pe deasupra lasau ei una din cele mai bogate tari ale lumii ? Nu era mai logic sa stea cu romanii şi sa le faca viata cıt mai grea ? Sa-i saboteze neıncetat ? Sa faca aliante cu triburile dacilor liberi din nord şi nord est ,cu sarmatii şi chiar alte popoare migratoare , sa faca rascoale puternice, sa favorizeze atacurile dacilor şi a altor triburi tracice asupra Banatului ?

      İgnoranta de Angelica deşi traieşte ın İtalia nu a binevoit vreodata sa citeasca istoria oficiala a imperiului roman unde marile rascoale ale dacilor ıncepınd cu cea din anul 117 plus atacurile dacilor liberi sınt mentionate fara drept de apel . Intr-o tara Transilvana acoperita 80% de paduri , cu munti masivi şi o multime de peşteri puteau romanii macar sa-i gaseasca pe toti dacii ? Şi ın special cınd romanii au lasat ın principal 2 legiuni ( 12.000 de soldati ) ın Transilvania ca sa apere ın fapt minele de aur ?

      Reply ↓
    3. bogdan June 22, 2015 at 16:37

      Din momentul ın care Roma a cucerit tara lui Decebal au ınceput şi probleme mari ptr. imperiul roman . Rascoale din interior , atacuri ale partilor mai dese ca ınainte şi ıncet ıncet o presiune manifestata prin atacuri devastatoare din multe parti . Nordul europei ( Vizigotii , gotii şi alte triburi tracice ) , Estul europei ( ostrogotii + carpii + roxolanii + alte triburi scitice).
      Vizigoti+goti+ostrogoti toti neamuri getice din nordul europei şi nord estul marii negre.

      In 410 regele vizigot Alaric ( nascut ın Delta Dunarii ) cucereşte Roma . Dupa aceasta lovitura Roma nu se va mai ridica vreodata ca imperiu militar.

      Studiind toate aceste elemente urmatoarea ipoteza s-ar impune : dacii lui Decebal au faurit un sistem de aliante ıntre triburile tracice din nord şi nord -est prin care au hartuit şi au distrus puterea romana pas cu pas .

      Reply ↓
  8. Augustin Dragoste November 18, 2013 at 23:42

    S-ar putea centraliza toate aceste informații despre daci (cu citarea corectă și completă a lucrării respective, eventual cu o imagine a textului original)? Ar trebui să existe o directivă pentru toți cei care studiază documente în biblioteci străine să urmărească și referirile despre daci. O să avem surprize plăcute. Istoria este o știință care se schimbă pe măsură ce o cercetezi mai mult și mai complet. Acum, cînd se digitizează documentele din toate marile biblioteci a crescut accesul la documentele care ne interesează.

    Reply ↓
    1. Elena Bilcu November 19, 2013 at 19:58

      Asa ar fi normal. Citirea completa a documentelor si acolo unde sunt mentionati dacii sa se specifice exact ceea ce este scris .

      Reply ↓
  9. sargetia November 19, 2013 at 00:42

    adevarul va iesi la iveala la un moment dat..si atunci vor fi rasturnate multe ierarhii si mentalitati..curand romani…curand…

    Reply ↓
    1. Mihai M November 23, 2013 at 15:08

      Asa va fi!

      Reply ↓
  10. domnul dinu November 19, 2013 at 00:56

    super tare!
    ar trebui inaintata istoricilor unguri sa-si revizuiasca putin istoria;parafrazandu-i am putea spune ca se trag din daci….

    Reply ↓
    1. gabi March 20, 2015 at 11:27

      Si “daca se trag din daci” vor avea si mai multe pretentii nejustificate decat le au deja!

      Reply ↓
    2. Kanata June 22, 2015 at 08:15

      Istoricii si pseudo-istoricii maghiari deja ŞTIU aceste detalii, dar INTERESUL leste să JUSTIFICE prezenţa lor de la porţile Vienei până la Don cu restrângere pe Carpaţi. Au şi lansat “adevărul” că românii ΝU au NIMIC în comun cu dacii, căci noi am fi veniţi din…sudul Italiei (Otranto) – sec. IX – pe rutele : Vlore – Larissa – Ohrida – Nis – Belgrad – Banat (sec. XII) şi Ohrida – Sofia – Târnovo – Giurgiu – Ţara Românească şi Ohrida – Macedonia – Tracia -vestul judeţului Călăraşi – Ţara Românească (sec. XIII). Sursa : istoric ungur L. Födör care a întocmit şi o hartă în acest sens. Recomand TUTUROR cartea lui Laszlo Fenyes intitulată “Ungaria Revizionistă”, 1935. Autorul a fost EXILAT şi cartea INTERZISĂ ! PS – Ungaria cheltuie anual peste 400.000 $SUA pentru denigrarea României.

      Reply ↓
  11. Time November 19, 2013 at 01:07

    Pe viitor ar trebui luptat pt a se rescrie manualul de istorie!Cel putin cateva lectii ar trebui sa se dea pt izvoarele istorice care vorbesc despre stramosii daci si urmasii lor, dupa cum am fost numiti de-a lungul timpului: valahi(vlahi,olahi,ilahi) sau romani(in vatra noastra strabuna care care se intinde hăt pan’ la aromani)

    Reply ↓
  12. sorin November 19, 2013 at 03:47

    Nu. Mergeti la ZiaristiOnline, pe bara neagra de sus gasiti GANDIREA, de acolo ajungeti la ISTORIE, cautati la Cristian Negrea, accesati din urma pana la “Arta militara romaneasca III” gasiti acolo adunat cam ce va intereseaza, informatii putin sau deloc cunoscute. Luati-o incet, nu va grabiti. Cand am spus ca trebuiesc intinse punti, fiindca sunt foarte multi oameni de isprava, nu am vorbit prostii. Numai pe ceea ce numim noi ^Frontul Dacic^ sunt aproape 600 de bloguri – de atatea am dat noi – care se ocupa, unele integral, de civilizatia geto-dacilor.

    Reply ↓
  13. SilviuS November 19, 2013 at 08:59

    Domnul Roxin,am o intrebare,de ce oare multi istorici actuali neaga ceea ce spune Iordanes in “Gaetica” si anume cum ca gotii sunt succesorii getilor,el insusi fiind un get(got),de ce se ignora un asmenea izvor de importanta extraordinara cand Iordanes chiar a trait in perioada aceea?Adica acesti “istorici”,aproximativ 1500 de ani mai tarziu stiu mai multe decat Iordanes care chiar traia printre ei?
    Ceea ce ati scris d-voastra aici oricum nu ma surprinde pentru ca eram sigur ca exista multe izvoare care atesta continuitatea noastra pe aceste meleaguri.Si incetul cu incetul,le vom scoate la lumina,cu ajutorul lui Dumnezeu!
    Multumim pentru ceea ce faceti!

    Reply ↓
    1. addaci Post authorNovember 19, 2013 at 11:31

      Va multumim tuturor pentru sustinere!

      Reply ↓
  14. ex.libris November 19, 2013 at 13:46

    Atata timp cat in cartile de istorie din care invata copii nostri nu regasim nimic din aceste lucruri, iar de pe bancile facultatilor de istorie ies “analfabeti profesional” care ne vor “otravi” mintea cu neadevarurile invatate de ei cred ca vom ramane doar cu un sentiment de autosatisfacere personala.

    Reply ↓
    1. Elena Gatea November 22, 2013 at 22:31

      Trist, dar cred ca ai dreptate. In timpul comunistilor, in jurnal de calatorie la Viena, Adrian Paunescu, scria ” pana cand mult iubite si stimate tovarase N.C. ve-ti permite sa nu se scrie adevarata istorie a acestui popor” Ce a urmat? Paunescu a fost internat cateva luni la spitalul militar central,sectia boli nervoase. Subit a inebunit. Mi-a spus cineva cand am intrebat unde a disparut Paunescu. Sursa era sigura.

      Reply ↓
      1. Kanata June 22, 2015 at 08:39

        Am citit acel fragment în revista Săptămâna…era prin 1981. Păunescu a înnebunit atât de mult de nu se mai sătura cântându-i ode dictatorului ceauşescu, chiar şi după 1989. Acea frază este UNICA verticalitate din existenţa tovărăşească a lingăului păunescu.

        Reply ↓
  15. Vlad November 19, 2013 at 21:24

    Trebuie ocolite locurile incerte, nascatoare de polemici nesfarsite, mlastinile, doar mergem spre victorii.

    Reply ↓
  16. anonim November 20, 2013 at 02:59

    Ar trebui sa invatam ca doar noi insine ne facem istoria daca suntem solidari si avem tarie. Ar trebui sa ne scuturam de lanturile cliseelor si sa iesim din capcana aceasta, a neputintei, cultivata de altii spre paguba noastra. E un pas – pentru a fi oameni liberi si a mai spera la un viitor.

    Reply ↓
  17. Elena Gatea November 22, 2013 at 22:22

    Eu cred ca mai sunt o multime de documente ascunse. Multe ar putea fi prin Rusia, Ungaria Austria, Vaticanul cred ca are multe etc. Nu-i in interesul multora sa iese la iveala adevarul.

    Reply ↓
    1. marius March 20, 2015 at 22:13

      eu am “auzit”din surse credibile de documente ascunse de Budapesta si de Vatican.Din pacate nu pot fi accesate deoarece in primul caz Ungaria ar disparea definitiv(ungurii adevarati reprezinta mai putin de 10 % din populatia acestei tari) si in plus bazele crestinismului ar fi puternic clatinate.E prea periculos pentru ei.Ceea ce nu inteleg eu:DE CE nu au distrus aceste documente si le-au ascuns(dupa cum cred ei destul de bine)?

      Reply ↓
  18. Buga Ciprian March 20, 2015 at 13:19

    Scurt si cuprinzator: INTOTDEAUNA ROMAN !

    Reply ↓
  19. Grigore March 20, 2015 at 17:51

    O descoperire arheologică recentă:
    http://glasul.info/2015/03/20/o-ultima-descoperire-i-a-facut-arheologii-unguri-sa-recunoasca-dacii-au-trait-pe-teritoriul-actual-al-ungariei/

    Reply ↓
  20. stoian adrian March 20, 2015 at 23:59

    da foarte interesant , vede ti ce s a intimplat cu Poetul Adrian Paunescu daca a pus intrebarea corecta? dar oare ce se v a face unei natiunii care cauta adevarul? poate cu adevarat ei sunt foarte deranjati de existenta minunatilor nostrii Daci, poate este prea arzator subiectul si ei il vor ingropat. Dumnezeu sa ne ajute sa ne cistigam dreptul , sa ne pazeasca natiunea pe noi si pe toti oamenii care vor sa faca un bine neamului nostru!

    Reply ↓
  21. Toacse Nicolae March 21, 2015 at 10:08

    Cât de tâmpiți ne cred unguri ăstia ca să înghitim toate tâmpeniile spuse de ei. Cine pleca de pe un teritoriu unde aurul se găsea relativ ușor ex. Rosia Montană, munti ofereau o aparare destul de bună, clima bună.

    Reply ↓
  22. Cătălin March 22, 2015 at 00:20

    Daniel , cum se poate ca din multele triburi ale tracilor să fi supraviețuit numai dacii ? Romanii au cucerit Dacia lui Decebal și evident au ocupat-o . Asta însemnând 14% din teritoriul României Mari . Se știe că dincolo de arcul carpatic erau și alte triburi de traci . De ce sunt denumiți DACII LIBERI ? Tracii erau de același neam și vorbeau aceiași limbă . Erau denumiți daci de romani și geți de greci .

    Reply ↓
  23. Time April 1, 2015 at 10:42

    http://calareincarpati.ro/blog/?p=82

    Tronu Iui Petru Rares in cuIoriIe tricoIoruIui

    Reply ↓
  24. Petruţa April 7, 2015 at 11:58

    Am citit un articol interesant ,,Problema Ardealului văzută de un american” scris de Cornelia Florea şi postat pe internet în 2011.
    Este o prezentare a cărţii lui Milton G. Lehrer ,,Ardealul pământ românesc”, in care acest intelectual onest combate teoria vidului de populaţie în Ardeal la venirea maghiarilor şi scoate în evidenţă metodele propagandei iredentiste ungureşti: falsul deliberat, minciuna sfruntată, neruşinarea cinică.

    Reply ↓
  25. gn July 9, 2015 at 02:09

    Si in textul lui Eutropius (tradus de prof.univ. dr. Gheorghe Serban si aparut in Editura Istros a Muzeului Brailei) intalnim marturii despre situatia Daciei dupa plecarea armatelor romane din zona ocupata prin care se combate teza lui Roesler despre golirea teritoriului Transilvaniei de triburile dacice.

    Reply ↓

Leave a Reply to Augustin Dragoste Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

facebook

Cunoaste lumea

Cunoaste Lumea

 

Tricouri cu motive dacice

Revista ISTORIE INEDITĂ

POVEȘTILE MAGICE ALE DACILOR – Vol II

CREDINȚE MAGICE GETO-DACICE

Donatii

Editura Geto Dacii

Ne Sustin













Blogroll

  • danielroxin.blogspot.ro
  • dantanasa.ro
  • deco-boutique.ro
  • dincolo-de-limite.blogspot.ro
  • dolce-far-niente.ro
  • edituramateescu.ro
  • frumoasaverde.blogspot.ro
  • http://www.getbeget.org/
  • Ieșirea din Matrix
  • lupul-alb-zalmoxian.blogspot.ro
  • reportervirtual.ro
  • rol.ro
  • site

Cele mai multe comentarii

  • Comentariul meu a fost sters pe stil sovietic dar...
    1 year ago
  • HAI SA DAM MINA CU MINA CEI CU INIMA ROMANA SA IN...
    1 year ago
  • Stimati Romani vizionarea acestei descrieri de ca...
    1 year ago
  • […] Adevarul despre daci – Basarabia ...
    1 year ago
  • Tu stii macar ce este tartaria ?
    1 year ago

Cele mai citite

  • Ce spun ITALIENII despre războaiele DACO-ROMANE… O lecție de istorie pentru toate cozile de topor din mediul științific românesc. Merită văzut!!!
    Ce spun ITALIENII despre războaiele DACO-ROMANE… O...

    Feb 02, 2015 129

  • REVOLTĂTOR. Casa lui Horea, o RUINĂ. Conacele grofilor maghiari, refăcute cu milioane de euro din banii publici!!!
    REVOLTĂTOR. Casa lui Horea, o RUINĂ. Conacele grofilor...

    Feb 19, 2016 29

  • Române, spune lumii cine eşti! 9.000 de ani de istorie îţi cer asta.
    Române, spune lumii cine eşti! 9.000 de ani de istorie...

    Aug 08, 2013 96

  • Dragobetele – sărbătoarea iubirii la români, este moștenit de la daci
    Dragobetele – sărbătoarea iubirii la români, este...

    Feb 24, 2015 37

Comentarii recente

  • GBR on REVOLTĂTOR. Casa lui Horea, o RUINĂ. Conacele grofilor maghiari, refăcute cu milioane de euro din banii publici!!!
  • GBR on Ce spun ITALIENII despre războaiele DACO-ROMANE… O lecție de istorie pentru toate cozile de topor din mediul științific românesc. Merită văzut!!!
  • GBR on Ce spun ITALIENII despre războaiele DACO-ROMANE… O lecție de istorie pentru toate cozile de topor din mediul științific românesc. Merită văzut!!!
  • basarabia e romania ce inseamna – Australia IPTV on Basarabia e România şi România e Basarabia
  • Lucian on S-a confirmat genetic originea română a dinastiei Basarabilor ! „Teoria cumană” a lui Neagu Djuvara este astfel demontată

trafic

Copyright 2014-2015 ASOCIATIA GETO DACII / All rights reserved
  • Despre proiect
  • Redacţia
  • REDIRECTIONEAZA 2% catre ASOCIATIA GETO-DACII
  • Trimite un SMS
  • Contact

Website-ul adevaruldespredaci foloseste cookie-uri. Continuarea sesiunii pe acest site implica acordul tau. Cookie-urile colectate sunt anonime si folosite pentru a determina traficul publicatiei noastre Detalii.

Powered by GDPR plugin

Politica de confidentialitate

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

You can adjust all of your cookie settings by navigating the tabs on the left hand side.

Refuza cookie-uri

Pentru o buna navigare recomandam sa acceptati cookie-urile necesare functionarii corecte a site-ului. DATELE COLECTATE DE ACESTE COOKIE-URI SUNT ANONIME

Dacă dezactivați acest modul cookie, nu vă vom putea salva preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitați acest site, va trebui să activați sau să dezactivați cookie-urile din nou.