Actualizat November 7th, 2018 10:46 AM

  • Despre proiect
  • Redacţia
  • REDIRECTIONEAZA 2% catre ASOCIATIA GETO-DACII
  • Trimite un SMS
  • Contact

Spiritul Dacic Renaste

  • Home
  • Istorie
  • Arheologie
  • Dezvăluiri
  • Emisiuni TV
  • documentare și cărți
  • Donații
  • Urmareste
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • RSS Feed
    • Linked
    • Youtube

Scandalos: BBC-ul pretinde că dacii erau niște barbari, hoți și violatori!

Mar 06, 2013 Dezvăluiri 93


Arheologul român Gelu Florea, cel care conduce cercetările de la Sarmizegetusa, apare în pseudo-documentarul BBC-ului, pe care îl și laudă… Cum e posibil așa ceva?!

 

un articol de Valentin Roman

 
Cu mare interes a fost așteptat documentarul “Rome’s Lost Empire”, al celor de la BBC, mai ales în țara noastră, pentru că se anunțau, cu surle și trâmbițe, descoperiri incitante ce ar rescrie parțial istoria Daciei de după anul 106. Iată că el a fost lansat de ceva vreme, însă calitatea și acuratețea informațiilor prezentate în acesta lasă mult de dorit, iar geto-dacii sunt din nou denigrați, de data aceasta și cu ajutorul unor specialiști români, așa cum vom vedea în cele ce urmează.

Deși se precizează că Transilvania este o parte a României, în harta prezentată la minutul 17, scoasă în evidență prin colorarea cu roșu, se induce ideea că Transilvania ar însemna toată România, ba chiar și dincolo de granițele ei, lucru care, unui necunoscător al istoriei Daciei i-ar putea inocula, că informație, că romanii au cucerit și stăpânit cam tot ce înseamnă România de astăzi, element, evident, eronat.  Descrierea dacilor este una care denotă în mod clar lipsa de informare și documentare a realizatorilor filmului cu privire la populația nord-dunăreană din preajma secolului II d.Hr. dan_snow

Astfel, aceștia sunt prezentați drept un trib barbar care, traducând ad literam afirmația vorbitorului Dan Snow, “devenise prea mare pentru încălțările sale” or, pe românește “se întinsese mai mult decât îl ținea plapuma”. Cum anume s-a întâmplat asta, ne întrebăm noi, din moment ce dacii trăiau în regatul lor și nu pe vreun teritoriu aparținând Romei? Nu înțelegem cum s-au…”întins’ ei.

Următoarea afirmație reprezintă o aberație colosală, în sensul că același Dan Snow spune foarte clar că “dacii pătrundeau în teritoriul roman furând animale și femei”, motiv care ar fi stat la baza deciziei romanilor de a ataca Dacia.  Continuând, Dan Snow mai spune că romanii erau nevoiți să dea un exemplu, astfel încât…rebeliuni de genul acesta să nu fie luate drept model în restul imperiului.

Rebeliune înseamnă un act de violențムsau de amenințare gravムsăƒvârșit fațムde un organ de stat sau de un reprezentant al lui, în scopul de a împiedica îndeplinirea atribuțiilor sale, așadar răscoală, răzvrătire a populației sau a unei părți din ea împotriva administrației, a Statului, a reprezentanților săi. Iar acești termeni au același înțeles și în engleză. Stăpâneau romanii teritoriul nord-dunărean înainte de 106? NU, CLAR, asta o știe oricine. Așadar împotriva cui s-ar fi răzvrătit dacii?

În același timp, realizatorii BBC nu au suflat o vorbă despre interesele Romei cu privire la resursele Daciei și au făcut ca imaginea vremii să-i pună pe romani în postură de… victime care au fost nevoite să reacționeze militar pentru c-au fost provocați, nu pentru c-ar fi urmărit aur, argint, sclavi și altele în Dacia. Mai mai că-ți vine să plângi gândindu-te cum săracii romani, de-a lungul istoriei lor, au fost nevoiți permanent să se apere. Toată lumea a avut ceva cu ei, o mulțime de popoare, de pe trei continente, i-au tot “atacat” pe romani, iar ei, “victimele”, au fost nevoiți să se apare…cucerindu-le și exploatându-le apoi decenii sau secole întregi. Jenant, domnule Snow, extrem de jenant!

lidar-sarmizegetusa-mic-2Încă de la primele scene filmate pe teritoriul României, realizatorii pseudo-documentarului BBC se arată tendențioși, ironici, la adresa țării noastre, parcurgând drumul către Sarmizegetusa Regia într-un autoturism Dacia Break vechi. Probabil s-au gândit să facă o legătură între numele mașinii și numele antic al țării noastre, dar nu prea le-a reușit. Din chestia asta se înțelege mai mult că, în țara noastră, nu au avut altă alternativă de transport decât acea mașină. Ar fi fost indicat, înainte de a veni aici, ca realizatorii BBC să fi avut o discuție cu cei de la Top Gear referitor la ce mașini au românii.

Trecând peste acest aspect, care ne interesează mai puțin în contextul actual, cei de la BBC, împreună cu Gelu Florea, arheologul român care conduce cercetarea la Sarmizegetusa Regia, au concluzionat că imaginile LIDAR surprind faptul că structurile existente sub pământ, necunoscute până acum arheologilor români, ar aparține perioadei de după războiul din 105-106 și ar fi fost construite de romani cu scop militar.

De unde această concluzie? De ce acele structuri nu ar putea fi pre-romane, creație a dacilor? Cum se poate concluzionă în legătură cu ceva ce nu a fost încă excavat și cercetat? Mai mult, reproducerea 3D prezentată la minutul 28:10, avansează teoria potrivit căreia structurile fotografiate de LIDAR ar fi părți componente ale unui uriaș complex militar, prezentat de realizatori ca fiind pe un teren…plan. Dar este bine știut faptul că relieful zonei are puține porțiuni perfect plate și nu de mare întindere.

 

 Ce caută Gelu Florea în acest documentar?

 

Louise Bray, producătoarea documentarului despre care vorbim, declara, într-un interviu, că “echipa de cercetare a vrut sムincludムSarmizegetusa Regia în film și nu ne pare deloc răƒu. Am început sムcitim despre sit și apoi am luat legăƒtura cu domnul Gelu Florea”, ceea ce înseamnムcă acesta a fost consultat în ceea ce privește istoria geto-dacilor în general și a Sarmizegetusei în particular, iar arheologul român susținea, la rândul sau, că “Sigur cムacest documentar e foarte important pentru arheologi, pentru cムaceastムcolaborare cu BBC-ul nu înseamnムdoar o colaborare cu o televiziune superprofesionistăƒ, care dムinformație curatăƒ, care promoveazムîn felul acesta situl, dar ne oferムșansa sムavem și rezultatele investigațiilor făƒcute cu noua tehnicムLIDAR privind situl de la Sarmizegetusa. Și, din punct de vedere științific, asta va fi un pas mare înainte”. Faptul cムdacii sunt prezentați barbari, hoți și violatori sムfie “€œinformatia curatピ la care se referムarheologul român? Sau poate cムaceastムperspectivムasupra istoriei străƒmosilor noștri le-a fost servitムcelor de la BBC chiar de Gelu Florea?Gelu Florea (in centru) cu realizatorii BBC

De ce și în ce scop Gelu Florea și-a asociat imaginea cu acest documentar care îi prezintă pe daci în modul descris mai sus? În discuțiile premergătoare demarării filmărilor, nu  fost oare informat cu privire la modul în care povestea documentarului îi va prezenta pe daci? Probabil că a știut. Și atunci de ce nu a refuzat participarea? Sau, în calitate de arheolog, cunoscător al sitului Regia și al cultuii geto-dace per ansamblu ei, de ce nu i-a informat pe realizatorii BBC cu privire la motivele războaielor daco-romane, dar și în legătură cu gradul de civilizație al geto-dacilor în preajma secolului II d.Hr.

Pentru Gelu Florea, reacțiile la imaginile LIDAR au fost de genul “beautiful” și “amazing”, repetate de câteva ori, iar pe teren, urmând liniile imaginilor satelitare, a opinat, fără săpătură, că ele sunt rămășițe ale unor structuri romane. Repetăm întrebarea de mai sus: de ce nu ar fi dacice, pre-romane?

Participarea lui Gelu Florea la aceste filmări aruncă o umbră de îndoială asupra calității sale profesionale și morale. Nu ne doream de la dânsul nici să facă din daci, pentru cei de la BBC, colonizatorii și civilizatorii Pământului și nici cel mai grozav popor al antichității, ci să fi respectat adevărul istoric și să-l fi transmis echipei de filmare, anume că geto-dacii nu reprezentau deloc un popor primitiv în contextul european al vremii, că dețineau vaste cunoștințe de astronomie și medicină, de pildă, că aveau tradiție în organizarea socială și statală și că erau moștenitorii unei culturi materiale milenare.

Toate astea țin și de arheologie, iar domnia sa, în calitate de arheolog și responsabil al sitului Regia, ar fi trebuit să le cunoască și să le promoveze, nu să lase propaganda mincinoasă anti-dacică să mai fie încă o dată folosită cu ocazia acestui documentar.

 
 De ce tac iarăși istoricii noștri?

 

daci-noi dezvaluiriAtunci când noi am lansat cele două documentare, “Dacii-Adevăruri tulburătoare” și “Dacii-Noi dezvăluiri”, au existat voci, în special dintre susținătorii tezei romanizării și unii profesori universitari, precum Zoe Petre și Ioan Piso, care ne-au contestat calitatea, afirmând că, neavând pregătire de istorici (deși în cele două documentare sunt prezenți (și) istorici și paleogeneticieni și alți specialiști), nu prea am avea voie să tratăm subiecte aparținând acestei discipline.

De data aceasta, ca reacție la documentarul celor de la BBC, nu a mai comentat nimeni, deși Dan Snow nu are, în niciun caz, pregătire în zona istoriei antice. Mai mult, deși documentarul BBC a beneficiat de un buget consistent, care a permis deplasarea echipei în locații și logistică, acesta stă extrem de prost la capitolul documentare pre-realizare.

Cele mai multe afirmați ale realizatorilor sunt lipsite de fundament stintific, nu sunt susținute nici de izvoare literare și nici de arheologie. Specialiștii noștri au tăcut de data asta, probabil pentru că este un material BBC, iar popularitatea postului a fost un element mai puternic decât puterea argumentației ștințifice.

Tăcerea lor îi face părtași la perpetuarea minciunilor despre istoria noastră antică și a percepției false pe care, în continuare, mulți români, dar și mai mulți străini, o au asupra civilizației și culturii geto-dacilor și asupra originii noastre, a celor ce viețuim azi pe pământul României.

Deontologic, moral și de apreciat ar fi fost ca acești istorici, vehemenți în orice alte cazuri atunci când vine vorba de teorii care le clatină operă, să fi luat atitudine și de această dată, pentru că acum ar fi fost îndreptățiți s-o facă. Ar fi trebuit să sesizeze postul BBC și realizatorii documentarului asupra modului în care aceștia i-au prezentat pe daci și asupra falsului cu privire la motivele invaziei romane în Dacia.regia

O astfel de atitudine, mai curajoasă în fața propagandei defăimătoare cu privire la antichitatea noastră, i-ar fi făcut pe istoricii noștri mai respectați și mai apreciați de opinia publică. Dar “minunea’ nu s-a întâmplat, lucru care ne convinge încă o dată (dacă mai era nevoie) de faptul că unii dintre aceștia nu au niciun dram de respect față de trecutul nostru, de adevărul istoric, față de țara lor și poporul din care fac parte.

Cei care au tăcut acum sunt aceeiasi care au tăcut și când statuia unui invadator, Traian, a fost postată la loc de cinste în fața Muzeului de Istorie a României, care au tăcut și când situri arheologice de mare importanță au fost distruse, care au tăcut și când sute de vestigii au fost lăsate în paragină.

Ei sunt aceia care deschid gura doar atunci când trebuie să critice calitatea profesională a cuiva ce “îndrăznește” să vorbească de istoria națională și care, în lipsă de contra-argumente științifice, se dedau la atacuri la persoană, lucru care le denotă și caracterul, nu doar pregătirea profesională.


A apărut volumul 2 al cărții POVEȘTILE MAGICE ALE DACILOR. Disponibil aici: http://dacia-art.ro/index.php/car-i/carti-pentru-copii.html


  • arheologie, Gelu Florea, Sarmizegetusa Regia
  • tweet
Sute de locuinte vechi de 6-7 mii de ani, unele cu etaj, descoperite in judetul Timis Comorile regilor traci (video, pe youtube)

Articole recente
  • DANIEL ROXIN: A apărut noua mea carte, ENIGMA TĂBLIȚELOR DE LA SINAIA
    DANIEL ROXIN: A apărut noua mea carte,...

    Nov 07, 2018 0

  • Informații în premieră: Rezultatele preliminare ale campaniei arheologice 2018 de la Poiana Cireșului
    Informații în premieră: Rezultatele...

    Sep 21, 2018 0

  • Arheologii români au descoperit un biberon din Epoca de Piatră… Detalii:
    Arheologii români au descoperit un...

    Dec 23, 2017 0

  • Descoperă spectaculoasa civilizație care s-a dezvoltat pe teritoriul României în vremea Războiului TROIAN…
    Descoperă spectaculoasa civilizație...

    Dec 06, 2017 1

  • Cum arăta o IE dacică în urmă cu 2 000 de ani? Un artefact antic lămurește misterul
    Cum arăta o IE dacică în urmă cu 2...

    Nov 18, 2017 3

Mai multe din aceasta categorie
  • Conferință în București: EMINESCU – AGENT SECRET, TRAFICANT DE CĂRȚI INTERZISE – 25 octombrie, la sala Dalles. Detalii aici:
    Conferință în București: EMINESCU...

    Oct 21, 2017 0

  • Să îi batem pe RUȘI cu armele lor: Românii pe o hartă etnică rusească din anul 1876. Dă SHARE!
    Să îi batem pe RUȘI cu armele lor:...

    Oct 21, 2017 0

  • Străbunul ducilor normanzi a fost ROLLO DACUL – Aceasta este perspectiva istoricului italian Carlo Troya într-un capitol din studiile sale numit “Faptele daco-geto-normande”
    Străbunul ducilor normanzi a fost...

    Sep 07, 2017 2

  • Interesele americane în România. Analiză geopolitică…
    Interesele americane în România....

    Aug 09, 2017 0

  • „Rubla Eminescu” – De ce au imprimat sovieticii chipul lui Eminescu pe 2 milioane de monede, în prima zi după execuția lui Ceaușescu?
    „Rubla Eminescu” – De ce au...

    Aug 06, 2017 9


93 thoughts on “Scandalos: BBC-ul pretinde că dacii erau niște barbari, hoți și violatori!”

  1. Enkkydu March 6, 2013 at 15:39

    Asa am simtit si eu dupa vizionarea documentarului. Si nu numai eu. Cititi comentariile de la articolul precedent!

    Reply ↓
    1. vatafu calusar March 7, 2013 at 09:51

      EU CINT TOATA ZIUA HAMBURG -HAMBURGsi gura clampanitorilor se-n chide cu drug..li ciuda ca sintem daci..avem noi guvernantii sa dam pe brazda ca nu sufla un cuvint..pina cind ..sa ne organizam in Grupul Istori Dac…toti cei ce condamnam mentinerea teoriiei absurde a sc, ardelene si citorva istorici…multumim celor ce sint alaturi de noi…SCRIITORII DANIEL ROXIN si VALENTIN DACU[roman]

      Reply ↓
  2. Cosmin-Alexe March 6, 2013 at 15:51

    Ma bucur,Valentin,ca ai scris despre documentarul asta.Cand l-am urmarit la data aparitiei,numai greata am simtit.Sunt de mult timp impotriva tuturor documentarelor istorice de la BBC sau History,ptr ca toate,fara nici o exceptie,sunt comerciale si cauta senzationalul ptr a se putea vinde,iar realizatorii acestor filme au un nivel de cunostinte istorice sub mediu.Ele nici macar cu titlu de popularizare nu pot fi folosite.Sunt pur si simplu niste gunoaie culturale,bune doar ptr manipulare.De la primul min.al docum. in cauza m-a deranjat atitudinea lui Dan Snow tipic de american incult care vrea sa isi prezinte incultura si prostia sub masca unui cunoscator.Sincer,eu cred ca trebuie sa ne debarasam de tiparul asta al gandirii noastre,prin care cautam sa ne bucuram cand strainii se apleaca asupra noastra,atitudine de sluga asa cum a manifestat-o si arheologul roman din documentar.
    Asa cum am mai scris si inainte,e foarte bine venit,mai ales acum cand s-a vazut ce nivel de cunoastere a istoriei Daciei este la BBC(si nu numai!),ca TOATE documentarele voastre sa fie subtitrate in engleza.Acum, ca ati vazut ca sustinerea noastra ptr voi creste pe masura trecerii timpului,este bine sa incepeti sa aveti o prezenta pe ecrane mult mai extinsa(doua ore ptr ,,Adevaruri..” la NasulTV.).Poate veti reusi sa faceti un duplex cu cei din Bulgaria,astfel incat prin aceste ,,manevre” sa impingem din ce in ce mai mult in uitare si marginalizare pe cei care,cu voie sau fara voie sapa neincetat la temelia neamului nostru.Asa,poate si istoricii care nu prea au curaj,vor indrazni pana la urma sa apara in fata publicului si sa spuna lucrurilor pe nume.Voi sunteti cei din linia intai!

    Cosmin

    Reply ↓
    1. Daniel March 6, 2013 at 18:33

      Ai mare dreptate Cosmine, mereu afisam o atitudine de sclavi, de parca am fii slugi in propria tara si pe langa asta, ne mandrim de fiecare data cand niste straini inculti ne baga in seama…si p*la ala de Gelu ce s-a kkt atata pe el cand i-au afisat aia imaginea modificata? “wow, its amazing!” wtf man? la experienta lui asteptam alta interpretare a cazului…a calcat in picioare munca lui si istoria locului pt niste kkti de bani de la BBC…

      Reply ↓
    2. Tony Popescu March 7, 2013 at 00:06

      Stimate Domnule Cosmin,

      Nu cred ca nivelul de cunostinte istorice al celor de la BBC ce au realizat documentarul este chiar atat de inferior. Ei doar fac parte din acea cohorta de lichele ce cauta sa ne denigreze tara si pe noi, inclusiv prin istoria noastra. In urma cu cativa ani, de exemplu, o alta echipa de-a lor chiar a platit un emigrant roman din Londra ca sa accepte sa fie fotografiat intr-un cort instalat chiar de ei intr-un parc central din Londra, dorind sa arate astfel starea de degradare in care ne aflam.
      Iar in ceea ce priveste afirmatia lor “ca stramosii nostri s-ar fi intins mai mult decat ii tinea plapuma” nu trebuie sa ne mai miram. Este o expresie folosita frecvent de slujitorii imperialistilor. Pe vremea presedentiei lui Eltin, de exemplu, Secretarul de Stat al SUA, afirma ca vecinii nostri din Est au prea multe bogatii naturale, deci ar cam fi cazul ca sa le imparta cu Unchiul Sam. Norocul rusilor este ca au acum un Presedinte ce stie sa-si apere tara. De un asa erou avem si noi nevoie, si de aceea trebuie sa actionam mai uniti pentru renasterea tarii, inainte de a fi prea tarziu!
      Desteapta-te Romane!

      Reply ↓
  3. Stefan Lupu March 6, 2013 at 15:57

    Buna Ziua, am gasit informatii referitoare la detaliile de contact ale persoanei care a regizat acest documentar mincinos. O cheama Sarah Parcak si aici este pagina ei:

    http://sarahparcak.com/index2.php#/contact/

    Puteti sa o contactati sa sa o informati corect asupra civilizatie dacice. Eu deja am contactat-o.

    Reply ↓
    1. Constantin March 6, 2013 at 21:00

      I-am trimis și eu un mesaj,

      Reply ↓
    2. adrian dacul March 7, 2013 at 15:28

      Am trimis si eu…cu invitatia de a intra in google+ pe mica mea comunitate DACIA

      Reply ↓
  4. Pavel March 6, 2013 at 16:13

    Moarte acestor tradatori. Am văzut documentarul ceva timp in urma si m-a dezgustat faptul ca prezentatorul avea si are, cred, cunoștințe precare despre Geto-Daci si faptul ca ne-a numit barbari care la aceea vreme noi eram liberi iar, ei, la rândul lor aveau câteva sute de ani sub dominatia imperiului roman de tip sclavagist, jefuitor, s.a. După faza cu Sarmisegetusa am încetat sa vizionez acel documentar scandalos la adresa Stramosilor noștri si ai istorie noastre. Mult succes in continuare si sper ca ceea ce realizati la televiziune si-n presa scrisă sa se transpuna in realitate (cred ca m-am exprimat corect dacă nu mii de scuze) si sa se transforme in fapte, realitate.

    Reply ↓
  5. doru March 6, 2013 at 16:34

    am urmarit filmul, mai mult partea cu barbarii. tendentionist si penibil. pacat…..

    Reply ↓
  6. Gerula March 6, 2013 at 16:46

    Din nou banii au vorbit , orice are un pret (o vorba venita de la “civilizatorii” americani )

    Reply ↓
  7. aurel ciobotariu March 6, 2013 at 17:00

    Arheologi romani,istorici romani specializati in istorie veche si antica parca n-ar …..exista !
    Este strigator la cer .
    Ca si-n politica actuala romaneasca…oamenii de valoare parca ar lipsi in Romania acestor ani !

    Reply ↓
  8. gabriela radu March 6, 2013 at 17:21

    Eu totusi nu am inteles cum au venit astia sa cerceteze la noi, dar totul s-a petrecut fara noi, de vreme ce nici arheologi si nici ziaristi de la noi nu au fost lasati in perimetrul studiat de ei,apoi vin cu o spoiala de rezultat, un documentar pe multi bani in care ei se plimb in toata lumea ,mai ne si insulta,dar ceea ce au vrut sa afle au aflat …..noi nici ca vom afla ce i-a adus la Sarmisegetuza,banuim insa ca e ceva mai mult decat spun ei…sa nu ne miram cand vor aparea iar cu tehnologia lor de
    ultima generatie si vor face iar descoperiri, numai pentru ei.eu cred ca nu trebuie lasati!!!

    Reply ↓
  9. PLEIADIAN March 6, 2013 at 18:38

    Se stie ca documentarele facute de cei de la BBC sunt de toata rusinea, contin informatii exagerate, de exemplu daca va uitati cu atentie pe hartile care apar se vede ca teritoriul actual al Romaniei este incadrat in Imperiul Roman:))…cea ce e absurd.Oricum, tot ce au vrut sa arate legat de Romania, a fost faptul ca “dobitocul“ ala trecea cu masina prin gropi.:))

    Reply ↓
  10. Argentina March 6, 2013 at 18:56

    Sunt de-a dreptul scarbita … nu am avut rabdare sa urmaresc pana la capat aceasta mizerie de “dpcumentar”. Mai nou, romanii nu au venit peste Dacia pentru ca nu se mai puteau *kk de foame, ci s-au chinuit ani buni sa construiasca ditamai podu’ peste Dunare doar ca sa-i sperie si sa-i urcheze un piculetz pe daci pe motiv ca acestia le furau animalele si femeile !!! … frumoasa si logica argumentatie !!!
    Oare cati bani au primit acesti “oameni de stiinta” ca sa renunte la orice urma responsabilitate si bun simt?

    * scuzati-mi limbajul, dar sunt plina e nervi

    Reply ↓
  11. Paul Buică March 6, 2013 at 19:13

    Nu va mai necajiti de toate gunoaiele produse de tradatorii de neam si de tara, aruncate asupra Stra-Mosilor nostri. Nu este treaba noastra sa judecam de ce gunoiul pute, il ducem la groapa de gunoi si gata! Treaba noastra este sa ne scriem istoria reala si s-o predam urmasilor nostri cu Respectul cuvenit. Atat!

    Reply ↓
  12. Ioan Puțan March 6, 2013 at 19:20

    Sunt vinovat , și eu l-am distribuit pe pagina de Facebook, dar după ce am văzut prezentarea misogină a României, lipsa de interes a tovarășului Gelu în a prezenta strămoșii noștri într-o viziune în interesul românilor am fost dezgustat de românitatea lui , apoi de tot reportajul respectiv. Iar faptul că dacii au fost hoți în viziunea BBC nu face decât să denigreze istoria românilor, hoții adevărați (romanii) au fost ridicați în slăvi și felicitați pentru pacea pe care o duceau cu ei(cred și eu că distrugerea prin furt a unei economii duce inevitabil la rezistență scăzuta a populației locale), dar să nu uităm că și cei de la care au învățat romanii erau tot barbari. sper doar ca istoria să pedepsească aceste nedreptăți.

    Reply ↓
  13. bogdan bobolea March 6, 2013 at 19:37

    DACIA SACRA.ZIP
    (862.54 MiB) » Download

    Total size: 862.54 MiB
    ——————————————
    Files will be automatically deleted:
    5. 4. 2013

    https://www.myairbridge.com/download/file/8SF6SDDUSY1NQZV49WYV-UF111/DACIA_SACRA.ZIP

    Reply ↓
  14. stelian March 6, 2013 at 19:50

    Singurul lucru care il consider bun din aces documentar este folosirea acelei metode tehnologice LIDAR de imaginile careia ne-am putea folosi in redescoperirea in cadrul sitului Sarmizegetusa Regia.dar cine sa faca asta?cei indreptatiti sa o faca majoritatea consider ca au nume de-Gelu Florea
    Primul lucru care m-a dezgustat a fost incadrarea teritoriului tarii noastre cu granitele de astazi in cadrul imperiului roman.Este o absurditate de nedescris.Si mai mult de atit participarea unui roman,acest zero Gelu Florea cu titlu de arheolog.
    Incercam sa ne identificam ca popor cautindu-ne radacinile istorice,radacini ce se numesc DACI si intotdeauna apare ceva care incearca sa ne plece capetele.Iar cind acest lucru porneste chiar dintre noi este si mai trist.
    Concluzia mea este ca unora le este teama sa ne asezam pe piedestalul care ni se cuvine.

    Reply ↓
  15. I.M. March 6, 2013 at 20:42

    Asa cum am scris si pe Nasul.tv, au spus ceea ce stiu de la COMUNISTI, acum, in aceste timpuri, trebuie sa le aratam ADEVARUL.
    Dv. D-le Roman impreuna cu D-l Roxin si nu numai TREBUIE sa restabiliti ADEVARUL.
    Va stam alaturi si va sprijinim asa cum putem fiecare!
    Va dorim SUCCES si asteptam sa ne IMPLICATI ACTIV si pe noi in stabilirea ADEVARATEI ISTORII A ROMANIEI!
    Doamne ajuta!

    Reply ↓
  16. Constantin March 6, 2013 at 21:00

    Va închipuiați cumva ca se va vorbi bine de Dacia? Dacă va așteptați sa vine cineva sa ne scoată din mocirla atunci va înșelați amarnic, dealtfel cu asa istorici și conducători e minimul di ce ni se poate întâmpla. Inca mai stam și ne minunam de curajul, vitejia și ințelepciunea bunilor noștri dar noi nu facem nimic, adică nu propriu nimic “ne minunam” și atât.

    Reply ↓
  17. tim March 6, 2013 at 22:13

    Ce i care cunosc cat de cat istoria, stiu bine ca infrangerea Dacilor, in 106, s-a datorat TRADARII DE CATRE O PARTE DINTRE AI LUI. Asistam, in 2013 nu numai la “ultima infrangere a Dacilor”, dar mai ales la o SCANDALOASA TRADARE. Nu sunt atat de vinovatzi niste realizatori-pitecantropi de pseudo-film, decat, eventual, pentru prostieetalata public. Ei bine, CU ajutorul “consultantului nostru”, exact omul platit sa gestioneze adevarurile Muntzilor Orastiei, prostia a devenit marsavie. Ce rasplata credetzi ca trebuie sa primeasca acest “ultim tradator” – ultim dar…eficient?

    Reply ↓
  18. Adrian Grigoriu March 6, 2013 at 22:21

    BBC este postul dusmanilor de moarte ai Neamului nostru Daco-Român – dusmani care NU sunt englezii, ei doar fac munca de “jos’. Desigur Dan Snow NU este englez, doar actioneaza sub falsa identitate de englez! Si englezii sunt victime ca si noi dar mai vechi, de 373 de ani.

    Astfel, ce sa asteptam de la BBC decat minciuni? Gresesc toti cei care se enerveaza pentru ca …. nervii nu rezolva nimic.

    Puneti-va energia nu in enervare ci in solutionare.

    CUM?

    Stati pe langa Valentin Roman si Daniel Roxin , strans, si veti avea cunostinta in timp util.

    Reply ↓
    1. adrian dacul March 7, 2013 at 15:48

      Este cel mai bun indemn Adrian Grigoriu
      Multumesc pentru incurajare

      Reply ↓
  19. silviu March 6, 2013 at 23:46

    Nu va suparati fratilor pe prosti . De regula Westici sunt redusi , ipocriti si infatuati . Put de prosti si-s plini de ei .De unde si zicala ,,prostul nu e prost destul ….”. Mai sunt si urati! Pacat ca printre neamurile noaste s-a clonat si sa transmis gena lui ,,Bastus” cel ce a muscat mana… Zamolxis cu noi !

    Reply ↓
  20. Morar Andrei March 7, 2013 at 00:20

    Am sa incerc si eu un comentariu cat mai obiectiv posibil la acest articol cu mentiunea ca am urmarit si documentarul.

    Primul mare minus este reprezentare total eronata pe harta a Transilvaniei ceea ce denota din start lipsa de profesionalism a realizatorilor documentarului. Aici autorul articolului are perfecta dreptate in a blama realizatorii.
    Al 2-lea punct cu care sunt de aceeasi parere cu d-nul Roman este lipsa de profesionalism a d-nului Florea in momentul in care presupune ca structurile observate cu ajutorul satelitului sunt romane, fara a efectua o cercetare arheologica corespunzatoare.

    Pe de alta parte nu simt o mare ofensa la faptul ca romanii ii considerau pe daci barbari. “In the Roman empire, Romans used the word barbarian for the Germans, Celts, Iberians, Thracians, Persians and in some respects the Greeks themselves” ( wikipedia ). In traducere, cuvantul barbar era folosit de catre romani pentru a descrie popoare precum Germanii, Celtii, Ibericii, Tracii, Persanii si cateodata chiar grecii. Nu cred ca urmasii popoarelor mentionate mai sus sunt demne de cuvantul barbar la fel cum nu cred ca Dacii erau barbari.
    Totodata exprimarea lui Dan Snow este despre daci este: “a mountain kingdome ruled by a tribe that the romans dismissed as barbarians”. Expresia “to dismiss something as” are intlesul de a nu considera ceva important sau adevarat. Deci faptul ca romanii ii considerau pe daci barbari nu reprezinta nici o realitate din punctul meu de vedere.

    Un alt aspect pe care vreau sa-l evidentiez este cel legat de afirmatia “dacii pătrundeau în teritoriul roman furând animale și femei”. Intr-adevar cuvantul rebeliune este folosit gresit de catre narator dar faptul ca dacii au trecut dunarea si au jefuit teritoriile romane ramane un adevar istoric. Si ca orice razboi care a existat in istorie trebuia sa aiba la baza un pretext suficient pentru o invazie
    Va dau un citat scurt, tot wikipedia ca mi-e la indemana acum :

    “În iarna lui 85, Diurpaneus a pustiit malurile sudice ale Dunării care erau de mai multă vreme apărate de romani. Oppius Sabinus, care a fost comandant în acele locuri după Agrippa, a înțeles aceste lucruri, a strâns o armată și a pornit la luptă cu geții. Diurpaneus, cu poporul său, l-a învins și l-a decapitat pe acest Oppius Sabinus. Când s-a aflat aceasta la Roma, în oraș s-a produs mare spaimă, deoarece mulțimea se temea că dușmanul învingător va pătrunde în interiorul imperiului și va devasta totul. Din această cauză, Domitian a fost nevoit să treacă, cu întreaga sa armată în Iliria și Moesia, ultima împărțită acum în Superior și Inferior, poruncind unui comandant al său, Cornelius Fuscus, să treacă peste Dunăre.”
    Sa nu uitam nici de vastul teritoriu stapanit de Burebista care cuprindea teritorii care pe vremea lui Decebal erau in stapanire romana. Insusi Cezar pregatea o campanie impotriva lui Burebista care probabil se intinsese si el mai mult decat ii era plapuma.
    Ce vreau sa spun este ca pretextul invaziei romane era creat de atacurile dacice in teritoriul roman, insa cu siguranta nu s-ar fi avantat romanii la o campanie atat de costisitoare daca nu existau beneficiile financiare.
    Faptul ca motivul adevarat nu este prezentat in documentar nu are relevanta. Orice om cu putina minte face diferenta intre pretext si motiv real.
    Dar nu cred ca e cazul nici sa-i ridicam in slavi pe dacii nostri razboinici. Sunt convins ca in raidurile lor pe teritoriile vecine au furat, violat si distrus ce au prins in calea lor. Nu cred ca a existat vreun razboi in lume in care invadatorii sa nu recurga la astfel de atrocitati incepand din antichitate si pana in prezent. Deci sunt convins ca si soldatii daci ai lui Burebista sau Decebal au fost la un moment dat si hoti si pradatori si violatori.

    Totusi trebuie vazut si un lucru pozitiv dupa acest documentar. Presupunand ca ce s-a vazut cu ajutorul satelitului este o asezare de aparare romana rezulta ca dacii inca reprezentau un pericol si dupa cucerire si drept urmare nu au disparut din istorie asa cum presupun unii.

    Concluzie :
    – documentar slab pregatit de cei de la BBC, nimic extraordinar
    – daca nu vom face noi lumina asupra trecutului nostru nu o va face nimeni ci mai mult va fi prezentat la fel de eronat si deformat ca pana acum

    Pacat ca nu facem noi romanii astfel de cercetari care ne privesc direct si vin britanicii sa caute ce-au ingropat strabunii nostri.

    Gata. S-auzim numai de bine!

    Reply ↓
    1. Argentina March 7, 2013 at 12:13

      Felicitari pentru opinia obiectiva, asa gandesc si eu, dar (mai sus) mi-a iesit altceva. 🙁

      “…pretextul invaziei romane era creat de atacurile dacice in teritoriul roman, insa cu siguranta nu s-ar fi avantat romanii la o campanie atat de costisitoare daca nu existau beneficiile financiare.
      Faptul ca motivul adevarat nu este prezentat in documentar nu are relevanta. Orice om cu putina minte face diferenta intre pretext si motiv real.” … total adevarat, dar mai sunt si o sumedenie de copii care vor folosi acest “documentar” ca material didactic si vor lua drept reale informatiile de aici, nu pentru ca sunt prosti ci pentru ca nu au inca filtrele necesare pentru a face diferenta dintre pretexte si motive reale.
      Sunt perfect de acord si cu concluziile dumneavoastra si imi este rusine ca m-am enervat din cauza unui documentar gen “povesti la gura sobei” care de la inceput denota o mare doza de subiectivism. Producatorul insusi afirma ca de mic a fost fascinat de imperiul roman care i-a aprins imaginatia … problema este ca atunci cand a crescut, in loc sa studieze evolutia imperiului roman cu bune si cu rele, acest domn, tot un baietel cu creierul inflamat a ramas … gata si eu.

      Reply ↓
      1. Morar Andrei March 7, 2013 at 14:48

        Da, aveti dreptate, faptul ca este un documentar BBC prezentat destul de teatral ( tipic american ) si atragator va fi cu siguranta material didactic pentru multi tineri. Pacat.

        Reply ↓
    2. ddd March 8, 2013 at 12:03

      Cred ca este o parere obiectiva!

      Reply ↓
  21. ena March 7, 2013 at 02:18

    Nu este bine sa joci in cuvinte peste ce nu ti-e dat sa cunosti.

    Reply ↓
  22. krabush March 7, 2013 at 08:53

    bbc, cine e bbc? sunt doar trei litere b b c si atat!
    lasati-i naibii ca, nu sunt atat de inteligenti pe cat vor sa para. mai au inca mult de cercetat si de studiat. pentru ei DACIA si dacii sunt doar un mister neelucidat. acel gelu florea care vorbeste asa despre neamul sau nu poate fi decat un tradator…

    Reply ↓
  23. vatafu calusar March 7, 2013 at 09:45

    DATII-N BRINZA.. CA LUMINA LA NOI O FACUT GENETICA HAMBURG..laas sa urle ..sint clampanitori aiurea ..n-au ce ne face =SINTEM DACI..ASTA E CIUDA LOR acum ca genetica a legiferat stiintific nu ne tragem din romani..li ciuda la multi din interior/din tara/dar strainii..ca vrem sa schimbam formalitatile in acte..DACIA A INVIAT…EI CLAMPANESC IN ABSURD ..GURA LI INCHIDE UN DRUG..STRIGAM HAMBURG -HAMBURG..

    Reply ↓
  24. ioan marinescu March 7, 2013 at 10:04

    Ar trebui sa le spunem celor de la BBC ca:”rade ciob de oala sparta!”.Sa-si revizuiasca istoria lor din acea perioada si pe urma sa-si bata joc de altii.
    Cat despre “istoricii” nostri care tac ca “porcul in cucuruz”ce vreti de la niste vajnici amploiati ai Institutului pentru Studierea Istoriei Partidului Comunist?!

    Reply ↓
  25. ioan marinescu March 7, 2013 at 10:13

    Ne mai intrebam de ce tac ambuscatii si sinecuristii de la Ministerul Culturii si de la Institutul Cultural Roman?!De ce tace atasatul nostru cultural de la Ambasada Romaniei de la Londra?!Se tem ca daca iau atitudine n-o sa mai intram in spatiul Schengen?!Sau actioneaza dupa principiul:”ziua trece,leafa merge,noi cu drag muncim”?!

    Reply ↓
  26. pavel March 7, 2013 at 10:16

    Florea a fost platit sa intre in peisaj ca sa confirme ideea principala a filmului: un Imperiu care aducea pacea si civilizatia printre barbari. Pacat ca omul nostru pentru cateva sute de euro si-a patat reputatia sustinand niste aiureli. Ce auzi in film sint numai aberatii de prostit barbarii lor din Britania. Pacat de bugetul alocat si de tehnologia de ultima ora. Se putea face un film ca lumea cu oameni seriosi, de specialitate. Dar cred ca BBC a vrut un produs usor “digerabil” pentru prostime, fara prea multe date si referinte istorice, cu ceva super-tehnologie sa te uimeasca si cu un pic de nostalgie pentru niste vremuri demult apuse.
    Pentru cei care cunosc ceva istorie nu cred ca acest film le-a captat atentia. Si oricum nu inveti istorie din filme!
    Eu nu inteleg de ce specialistii nostri sau chiar Guvernul nu solicita partii americane utilizarea acestui soft? Tipa care il folosea era un profesor oarecare, nu era in nici un caz de la Ministerul Apararii SUA. Si din moment ce este facuta publica aceasta tehnologie inseamna ca este accesibila maselor. De ce ne kkm pe noi ca BBC nu ne va pune la dispozitie rezultatele? Putem sa facem si noi acelasi lucru daca guvernul aloca un buget.

    Reply ↓
  27. Rodica March 7, 2013 at 13:28

    scopiul televiziunii nu e de a prezenta adevarul, sunt platiti cu alte interese, pe care noi le putem deduce… daca ar stimula interesul turistilor straini, sa vina macar 1 milion pe an aici vom avea grija sa le dezvaluim adevarul…apoi de istorici care isi demoleaza propria istorie cine are nevoie?!

    Reply ↓
  28. lucia March 7, 2013 at 14:18

    Domnilor, decat sa ne scriem indignarea aici mai bine cerem un drept la replica si sa le batem obrazul celor care au facut documentarul trimitandu-le mail. Cred ca ar trebui sa fim un numar cat mai mare de persoane jignite de ignoranta lor asupra subiectului, asupra istoriei noastre.

    Reply ↓
  29. defectpsh March 7, 2013 at 14:33

    Hai ma sa fim serios.Cine au fost dacii? Un popor de betivi si de turnatori.Toata lumea stie din ce cauza a ars Burebista culturile de vita de vie.Sa poata dacul sa lupte nu sa stea mort. Uitati-va ca sunt in 2013 si cine sunt romanii? Un popor de betivi si de hoti.Daca ni s-ar face oferta ne-am vinde si copii.Asa ca nu mai postati prostii deastea.Astia suntem si asa vom ramane nu ne poate schimba nimeni nici pe noi si nici istoria noastra!

    Reply ↓
    1. addaci Post authorMarch 7, 2013 at 14:48

      daca tu te consideri hot, betiv, turnator si dispus sa-ti vinzi copiii e strict problema ta.noi nu ne simtim asa.

      Reply ↓
      1. cornerro March 8, 2013 at 02:17

        subiectul nu sunteti dumneavoastra:

        “Herodot, paragraful 6, cartea a V-a :
        “La traci există următoarea rînduială: îşi vînd copiii pentru a fi duşi peste hotare””

        dacii erau de neam tracic; poate aveau si ei acest obicei, poate faceau exceptie…eu as privi si partea indirect pozitiva a acestui fapt: raspandirea materialului genetic autohton.

        in vremea domniei lui burebista, preotul deceneu a ordonat arderea viilor. nu se stie daca erau dacii mai bautori decat altii, fiindca preotii daci, in conformitate cu invataturile zalmoxiene, practicau si recomandau abstinenta in felurite forme (unele triburi gete nu mancau “creaturi vii”, citat, preferand branza, mierea si vegetalele), acest gest putand sa nu fie, asadar, consecinta unui viciu social dus la extrem.

        herodot, paragraful 3, cartea a 5-a: “După indieni, neamul tracilor este cel mai mare; dacă ar avea o singură conducere şi ar fi uniţi în cuget, ei ar fi, după părerea mea, de neînfrînt, dar unirea lor e cu neputinţă şi nu-i chip să se înfăptuiască, de aceea sunt ei slabi”.

        in concluzie, gasim noi unul sau mai multi patrioti imbogatiti care sa stipendieze documentarea necesara, producerea si distribuirea eficace a unui film mai bun decat ce a difuzat bbc-ul? am putea, macar, sa ii asiguram distribuirea locala, sperand ca va putea fi notificat de media occidentala? ar putea proprietarii de televiziuni renunta la o ora sau doua de seriale infecte si emisiuni imunde pentru a-l difuza, in speranta ca milioanele de patrioti saraci vor catadicsi sa-i acorde un interes macar egal celui pentru sezutul unsuros al “fyfy”-ei sau parul de pe piept al lui “vasy”? avem noi suficienta incredere in ceilalti pentru a initia o strangere de fonduri? ai avea, domnule addaci incredere sa-mi dai mie, sau doamnei lucia, sau oricarui alt comentator de aici, cheile de la casa?

        pentru a nu incheia in nota interogativ retorica, permiteti-mi una interogativ tampita: cate astfel de documentare se puteau realiza cu cei 20 de milioane euro cheltuiti pentru promovarea imaginii romaniei in lume (900.000 a costat numai logo-ul, celebra frunza)?
        si pentru ca intrebarea finala sa fie in numar de doua, mai adaug: cei care ne conduc sunt gepizii, ori…poate vandalii?

        Reply ↓
        1. Morar Andrei March 8, 2013 at 19:09

          Frumos comentariu. Felicitari.

          Reply ↓
    2. Mateiciuc Alin March 7, 2013 at 15:49

      Am impresia eu sau chiar sunteti defect?

      Sa va fie rusine pentru cuvintele scrise!hot si betiv poate sunteti dvs sau poate dv trati printre asemenea persoane. Daca ati fi studiat mai bine istoria dacilor ati fi inteles ca dacii au avut o cultura si si-au iubit poporul chiar cu sange varsat…sa stiti ca nu au fost tradatori de tara!

      Reply ↓
    3. Andreea March 8, 2013 at 00:06

      Betivii si hotii exista de cand lumea. Nu doar in tara noastra. Sunt peste tot si sunt de toate natiile. Daca scoateti capul din cutie, veti vedea ca toate tarile au uscaturile lor. Putine tari se pot lauda insa, cu mari inventatori care au schimbat cursul istoriei si al civilizatiei la nivel mondial. Noi suntem una dintre acestea.
      Nici mie nu-mi plac hotii si betivii, dar am o problema la fel de mare cu cei care nu au coloana vertebrala, carora le place sa fie slugi si ii ataca pe cei care indraznesc sa fie liberi. Cred ca aveti o viata tare trista…

      Reply ↓
      1. Judex March 14, 2013 at 21:30

        Nu vă mai bateţi capul cu un asemenea nenorocit! Nu vedeţi că bate cîmpii? Se vrea şi el luat în consideraţie. Nu are nimivc în cap. Probabil că tocmai ieşise dintr-o crîşmă.

        Reply ↓
    4. ddd March 8, 2013 at 12:10

      Ca suntem un popor de turnatori…e cam adevarat(cred ca jumatate din tara a turnat la secu), chestia cu betivii e aleatorie…nu cred ca bem cel mai mult din europa!!termenul de “hotie” se poate referi si tradare, minciuna, lasitate.. pe care de-a lungul istoriei am avut ocazia sa le folosim fata de anumite popoare (chiar daca eram indreptatiti moral)

      Reply ↓
      1. Judex March 14, 2013 at 21:41

        Probabil că pe tine te caracterizează acest aspect de eşti aşa sigur(ă) că toţi recurgeau la turnătorii. Eu unul, nu mă recunosc. Nici ca informator, deşi cuvîntil informator nu are aceeaşi conotaţie ca turnător. Informaţia o poţi aduce la cunoştinţa organele de siguranţă naţională atunci cînd aceasta serveşte la protejarea siguranţei statului şi proprietăţii sale, indiferent de ce fel de regim îl administrează.

        Reply ↓
  30. ovidiu March 7, 2013 at 14:48

    pana ce nu vom face curatenie in Academia Romana,pana ce evreii tradatori de neam si tara ,talharii acestui neam nu vor fi indepartati definitiv din invatamantul ,sanatatea ,justitia ,economia si politica Romaniei,pana ce natiunea romana nu isi va revendica si dobandi dreptul la cunoasterea adevarului,a istoriei sale ,NU VOM REUSI SA AVEM INAPOI DACIA,aceste bestii iudaice NE VOR DISTRUGE.Acum alegeti ,ne lasam asasinati sau ii spulberam noi urmasii dacilor????!!!

    Reply ↓
  31. Stefan Lupu March 7, 2013 at 15:10

    Am gasit detaliile “domnului” Gelu Florea:
    http://hiphi.ubbcluj.ro/personal/gelu_florea/cv.html
    O pagina de contact nu gasesc.

    Catre Defectpsh, sa inteleg ca asa te categorizezi pe tine? Eu nu sunt nici betiv, nici hot si nici tradator de patrie, poate asta spune mai mult despre caracterul tau decat despre caracterul Dacilor in mare parte.

    Reply ↓
    1. Cristian December 22, 2013 at 03:37

      Scrie clar sus in pagina adresa de mail: gelufl@yahoo.com ma mir ca nu ati vazut….

      Reply ↓
  32. Mateiciuc Alin March 7, 2013 at 15:33

    Le-am scris cate un e-mail picant celor de la BBC si ”domnului”
    Gelu Florea. Nu am cuvinte sa ma exprim, oameni care se vand pentru o cana de apa, acest om trebuie aruncat din functie. Acest om ingroapa poporul si identitatea noastra, RUSINE!!! si MARSH de la catedra tradatorule!

    Reply ↓
  33. TeoM March 7, 2013 at 15:49

    N-am auzit nicicand ca un dusman sa-ti aduca osanale, sa te premareasca. Din contra. Atunci cand te vorbeste de rau, el ascunde adevarul. Cunoscand expresia fetei, mimica lor, acestia doi nu sunt englezi, ci unguri, angajatii lor care-si fac meseria si ne denigreaza in veselie…Cat despre Florea acela, el nu slujeste tara, ci niste interese a sefilor sai. Importanta deosebita a constatarilor adevarate, noi nu o sa o aflam niciodata…doar daca o sa folosim si noi aparatura respectiva, si nu in ultimul rand, descoperirile sa fie folosite in interesul si beneficiul tarii…Se tot spune ca vestigiile ingropate acolo ar putea rescrie istoria noastra si a lumii, nemai vorbind de importanta valorica si financiara ce poate sa aduca in favoarea Romaniei.

    Reply ↓
  34. Manaila Leonard March 7, 2013 at 15:56

    Ii rog pe toti cei care au vazut documentarul si care cred in adevarata istorie a neamului Romanesc sa trimita un email acestei doamne care ne denatureaza istoria si sa isi exprime dezacordul cu opniile dinsei.Va multumesc

    Reply ↓
  35. steli March 7, 2013 at 18:35

    ba astia isi bat joc de noi iar noi pliscu mic ca fraieri . bre de la daci a pornit toata civilizatia europei si nu numai primele triburi au fost pe teritorile astea si de aici au emigrat in toata europa BAI SA VA FIE RUSINEEEE

    Reply ↓
  36. ion remus March 7, 2013 at 18:41

    Mare pacat ca pesoane ca madam Zoe Petre & comp., nu se retrag odata sa-si consume in liniste pensiile!Iar linistea asa zisilor nostri “istorici”din aceasta categorie dovedeste intre altele o mare lipsa de caracter.Halal de asa intelectuali cu pretentii!

    Reply ↓
  37. Zaytsev Andrii March 7, 2013 at 18:52

    Va rog incercati sa scrieti cat mai multe comenturi in engleza pe facebook cu trimitere la linkuri de pe wikipedia daca nu aveti alte surse, pentru ca ce a spus omul ala e strigator la cer. Asa ajunge o lume intreaga sa ii creada doar pe cei de la BBC si noi ramane fara un cuvinte in fata lor.

    Reply ↓
  38. Zaytsev Andrii March 7, 2013 at 18:56

    defectpsh invata istoria romanilor nu a tiganilor.Esti prea slab pregatit pentru a intra in astfel de discutii.Oameni ca ne fac de ras atat in tara cat si peste hotare.

    Reply ↓
    1. Andreea March 8, 2013 at 00:23

      Defectpsh traieste in lumea lui. Nu cred insa ca are rost sa-i aducem in discutie pe tigani. Pe noi de deranjeaza jignirile aduse neamului nostru. Si pe ei. Sunt un popor fara tara si fara istorie. Injurati de toti, nedoriti de nimeni. Un copil orfan nu are sanse sa devina “om de omenie” daca nimeni nu-i intinde o mana.

      Reply ↓
      1. Judex March 14, 2013 at 21:55

        Eu i-am întins unuia o mînă, anul trecut, cînd l-am rugat să mă ajute – cu plată – să dezmembrez o maşină pe care urma s-o duc la Remat. Dar mi-a furat maşina şi cînd am găsit-o după vreo două ore era făcută zob, furate multe piese şi părţi metalice. Dac-aş fi avut un pistol, îl împuşcam. Aceştia nu sunt oameni.

        Reply ↓
  39. tudor March 7, 2013 at 19:08

    astea au fost la columna lui traiaau cercetat documente din istoria italieiscrierile de istorici italieni si va vedea cine erau barbari si violatori britanici

    Reply ↓
  40. Cosmin Alexe Diaconu March 7, 2013 at 20:22

    Pentru tipu’ defect:tu,impreuna cu alde boia sau paprika dar si cu altii manati din spate de acelasi duh,stim noi cine,persoana importanta,sa va luati de mana si in fata unei oglinzi sa va spuneti voua un popor de betivi,turnatori si ce mai vreti voi din gama produselor de acest gen.Si chiar te rog sa iti vinzi copiii,ca nu cumva genele voastre sa patrunda printre noi.Niciodata sa nu acuzi un neam intreg de defectele,pacatele care sunt la tine in familie.Si mai pune mana pe o carte!

    Reply ↓
  41. Vlad March 7, 2013 at 20:50

    Eu nu inteleg de ce trebuie sa tolerati mizeriile unor Jagardele.

    Reply ↓
  42. ManOwaR March 7, 2013 at 22:09

    In timp ce noi romanii cautam de sute de ani ”adevarul suprem” despre noi, altii isi fabrica istoria si se bucura de viata pe care ei singuri si-au facut-o de cele mai multe ori calcand in picioare pe altii! Orice popor isi creeaza avantaje istorice, toata istoria e plina de falsuri si interpretari. Noi am avea un fundament de adevar mult mai mare pe care sa ne construim identitatea, atata doar ca nu vrem asta cu adevarat. Cred ca ne-am pregatit prea mult pentru o lume dreapta iar aceasta lume nu a existat practic niciodata. Uneori, chiar daca este imoral, ar trebui sa dansezi in acelasi ritm cu ceilalti pt ca altfel ii incurci si iesi in evidenta, culmea, la modul negativ!
    Daca vom mai exista ca natie peste 100 sau 1000 de ani si vom continua cu modul asta de a ”ne impune in lume” probabil ca si atunci vom avea discutii contradictorii despre vorbe aruncate de altii sau despre documentare care s-ar chema: ” Noi nu santem urmasii Moscovei” de exemplu!
    De la popoarele mai mici pana la marile imperii, toti, dar absolut toti, incearca sa isi modifice propria istorie si mereu fac asta in avantajul propriu. Eu unul cunosc un singur popor care nu face asta, poporul roman!
    Cei care au fost odata imperii, sint si acum o mare parte din ei. Au furat si jefuit tari ca Romania si mai continua si astazi acelasi lucru. Muzeele din Viena gem de aur din Transilvania! Acum ne iau petrolul si gazele pe care l-au dat tradatorii romani pe nimic. Toti au furat de la altii si au carat la ei in tara pe cand imbecilii astia care au condus tara asta, au carat de-aici si si-au facut ”averi” pe la altii!
    Istoria se scrie din mers, s-a scris si pana acum si se scrie si astazi, acum! In fiecare zi, cei care au jefuit, isi creeaza o noua fata la care ne uitam cu totii ca prostii nevazand falsurile. Istoria si-a scriu singuri, cei puternici, putere pe care au capatat-o prin furt de averi de la altii. De ceva vreme au trecut si la rescrierea istoriei altora, a fraierilor care tac din gura. Fac asta pt. Ca istoria noastra adevarat incurca istoria lor din ce in ce mai falsa!
    Totusi, tacerea lasa a istoricilor si autoritatilor din Romania, este cel putin la fel de vinovata ca si toate incercarile altora de a ne anihila!

    Reply ↓
  43. Gerula March 7, 2013 at 22:12

    nu de alta, dar ne-a ajuns de ei, macar printre Daci sa fim liberi!

    Reply ↓
  44. Rede Freiheit March 7, 2013 at 22:40

    Mie rusine de voi sa aud altfel de discutii, si va mai laudati ca ati facut si terminat scoli cu prestigii. Invatati Istoria reala si adevarata nu alegeti calea usoara de-a afla pt ca nu veti gasi decat falsuri cum este articolul de mai sus. Am postat un filmulet despre DACIA PREISTORICA si am sa va rog sal vizualizati http://www.youtube.com/watch?v=zLulTv-mk9A&list=PL2F515F8874802A85

    Reply ↓
    1. Judex March 14, 2013 at 22:59

      Să-ţi fie ruşine de tine. Nu purta grija altuia! Dacă ai fi cinstit atunci cînd ataci pe altii, ţi-ai declina identitatea. Eşti un laş de ungur. Nu cred că eşti neamţ cum vrei să pari după nume. Nici să te înjur nu meriţi, otreapă ordinară. Nici falsurile vizibile de la o poştă nu le acceptaţi voi cei neruşinaţi.

      Reply ↓
  45. Andreea March 8, 2013 at 04:15

    De cand a fost publicat articolul, mi s-a parut ca vad ceva in imaginea obtinuta prin scanarea cu LIDAR (cea in care e evidentiata cu rosu “marea” descoperire). Daca am vazut ca nimeni nu zice nimic, m-am gandit ca e o prostie si ca mai bine tac. Da’ nu pot… 🙂 Ce vedeti voi in stanga imaginii? Ca eu, in nebunia mea, vad laturile unei piramide.

    Reply ↓
  46. Tudor March 8, 2013 at 10:12

    Acum 2 ani parca,am vazut la tv un documentar facut tot de englezi si vorbeau despre imperiul roman,au inceput sa spuna si despre daci.Acele informatii erau contrar celor spuse de cei de la BBC,cum ca dacii erau un popor barbar si din contra erau un popor diplomat(sunt si niste statui prin roma in care sunt prezentati daci),aveau tehnologii moderne pentru vremea aceea(au aratat un compas care era mai vechi de anul 100 i.h.)cum au cladit romanii ROMA cu aurul furat de la dacii(circa 200 de tone,nu mai tin minte exact)si povestea cum au gasit romani aurul ascuns de decebal in albia unui rau.Prezentatorul spunea la un moment dat,ca romanii au fost defapt un popor barbar(ceea ce cred ca este adevarul,avand in vedere ca imperiul care l-au avut,nu l-au cumparat cu bani)
    Eu tiind sa cred ca romanii,au distrus poporul dac,deoarece era destul de avansat tehnologic fata de romanii si s-au gandit ca in viitor le vor creea probleme.

    Cand oare nu ne vom mai lasa calcati in picioare de straini?

    Reply ↓
  47. Nicolas March 8, 2013 at 12:57

    Nu este de mirare ca mass-medias straine denigreaza tara. Interese straine vor sa creeze impresia ca Romania este o tara de tigani, cu o istorie alterata de miciuni. Nimic despre faptul ca mari idei care au creat societatea de astazi, au fost create de urmasii dacilor(electricitatea, aviatia, etc).
    Din pacate guvernele tarii au dat tara bancilor straine si azi sintem la mina lor. Rusine lor.

    Reply ↓
  48. Ma-ta are cratima March 8, 2013 at 16:53

    Britanicii (BARBARI dupa descrierea istoricilor Romei) deveniti cercetatori si istorici 🙂 in timpurile acestea ! ! ! Un popor elevat ce a ucis si ucide in continuuare,civilizatie mare,fara indoiala sic!
    plecati dintr-o insula ….prea stramta pentru ei ,ne spun adevarul despre alte popoare 🙂 Sa le spuna cineva ca filmele se fac si dispar ,in lumea digitala nimic nu ramane si nimic nu conteaza ,televiziune,radio,mass media – filme ,bbc- sa nu uite ca universul nu-l fac ei ,iar istoria din pacate se repeta…per colpa de homos sapiens – iar vor fi calcati de noii sau aceeasi vikingi , romani si iar o luam de la capat. Istoria o scriu invingatorii ? – In fapt sclavii acestora . Sa-i numim scribi. ce fac ei acum au facut si altii inaintea lor …..au fost pusi sa scrie ceva….Ave Roma-nia ! ! ! Ave Dacia !

    Reply ↓
  49. Florin March 8, 2013 at 17:45

    Ma bucur ca acest articol are parte de atatea comentarii si pasiune.

    Eu personal mi-am facut o parere despre documentarele BBC, majoritatea sint infestate de propaganda, mai mult sau mai putin subtila.

    Sint de acord cu ce a remarcat si altcineva mai devreme, acest “istoric” isi degradeaza reputatia profesionala numai cu acel cadru-detaliu cu harta imperiului in care conturul de nord si est al Daciei e definit in limitele actuale ale Romaniei, de tot risul…
    Chiar si asa, imprecizia si amatorismul sint flagrante, este documentat istoric ca niciodata romanii nu au tinut sub ocupatie mai mult de 14% din teritoriul Daciei.

    In privinta termenului “barbar”, desi el are in zilele noastre conotatii negative, declasante, in vremea imperiului barbare erau considerate toate populatiile care margineau granitele si nicedecum acest atribut nu definea gradul de subdezvoltare sau lipsa de cultura.

    In ce-l priveste pe “autorul” filmului, eu l-as numi mai degraba executant si nu autor.
    Este interesant ca acest individ, Dan Snow, este stra-stra-nepotul lui David Lloyd George, prim ministru al Regatului Unit al Marii Britanii intre 1916 si 1922.
    Acesta din urma, intre altele, a fost reprezentantul Marii Britanii la Conferinta de pace de la Versailles in 1919 si a jucat un rol decisiv in producerea in 1917 a renumitei declaratii “Balfour” prin care Anglia se pronunta oficial in favoarea infintarii in Palestina a unei patrii destinate poporului evreu.

    Reply ↓
  50. tabara ionel marian March 8, 2013 at 19:32

    salutare natiune! daca veti privi doar 3 poze veti intelege tot in 2 minute si cand zic asta va rog sa va imaginatia astronomia cerului incriptata in pietrele de la regia(regi) langa ora stie(limba zeilor spune tot) sau daca analizati pietrele din sanctuarele dacice care sigur au multe mii de ani vechime si comparati cu ulpia traiana unde au pus pietre de rau cu mortar de la noi si au creat nisthe amfiteatre unde ucideau oameni si animale mai trebuie sa vorbim ore in sir depsre cine era barbar? va recomand filmele mele pe you tube EPOCA LIPSA si cei care au deschis ochii pentru asi croi o noua soarta ii astept langa mine sau pe fb cu numele meu.va salut

    Reply ↓
  51. carabuşul Lorinetto March 8, 2013 at 21:28

    nuuuuuu!!!!!

    GELU BURUIANă este frăţiooruul meeeeu!

    oameni răi:)

    pupici, pupici, pupici!
    mu-mu, tu-tu, pa-pa, ţi-ţi, pi-pi …

    Reply ↓
  52. Adina March 9, 2013 at 01:28

    Ar fi multe de comentat: orice mama isi invata copilul limba ei,dar exista ou in romana,ou in catalana si valenciana si ovum in latina.Se pune o INTREBARE: cine e latin si cine e pelasg?In sudul Frantei de asemenea se vorbeste o limba care suna mult mai romaneste decit latina

    Reply ↓
    1. Andreea March 10, 2013 at 01:27

      Romansi din Alpi, formati prin romanizarea retilor acum 2000 de ani. Cum e sa-ntalnesti acolo un romans care sa-ti spuna, pe limba lui (considerata limba cea mai apropiata de latina veche): “Buna saira! Ieu sun Niculin”? I-ul din “saira” abia se aude…
      La noi, numele de Niculin a disparut (dar mai exista Niculina), iar taranul roman inca mai spune “Buna sara!”

      Reply ↓
      1. addaci Post authorMarch 10, 2013 at 02:24

        este sigur ca romansii sunt urmasii retilor romanizati?

        Reply ↓
        1. Andreea March 10, 2013 at 15:12

          Oficial, da. Bine, exista si varianta ca reti ar fi impartit teritoriul cu celti sau cu iliri. Adevarul s-a pierdut in negura timpului, dar asta nu pare sa deranjeze pe nimeni.

          Reply ↓
  53. marghioala March 9, 2013 at 08:41

    Cum sa scrie un fost imperiu cu o mentalitate si cultura colonialiste, despre un alt fost imperiu cu aceiasi gen de mentalitate si cultura (daca putem asocia aspectele culturale cu tendintele colonialiste) cuvinte de ocara! Doar pupici, laude si osanale… Niste lingusitori cu lingaii lor, pe care-i cresc si educa prin toate institutiile sistemului social jalnic actual. De pretutindeni! Doar interese, manipulare si control. Si specialistii lu’ peste, crescuti si educati de acest sistem nenorocit! Diplomele obtinute in urma ingurgitarii cantitative si restrictive a unor cunostinte, nu inlocuiesc nicicum lipsa celor 7 ani de acasa si calitatea morala a educatiei din batatura casei! Cu informatii false de genul asta se modeleaza constiintele si mentalitatile prezente si viitoare, prin prisma si interesul celor ce le propaga. Invingatorii intotdeauna scriu istoria (dupa cum vre-a neuronul lor zburdalnic). Cata mizerie imperialista!

    Reply ↓
  54. arm March 9, 2013 at 17:27

    Scandalos, dar nimic nou sub soare, echipa de la BBC joaca asa cum i se canta! In hora minciunii se prind toti profitorii… BBC ar trebui sa puna mana, macar, pe cartile scrise de autori celebrii englezi, despre Dacia ( Robert Sheringham si altii),inainte de a realiza si difuza documentare, nedocumentate si studii arheologice avansate de tip clic, clic – 3D, sau au pus si au fost deranjati de adevar, de contributia dacilor la mentinerea dominatiei romane in GB. Nici in ceea ce priveste arheologia scolii daicovicene ( de origine sarbo-?) nu putem avea pareri mai bune, in sensul contributiei la descoperirea adevarului dacic, aceasta a facut mai mult rau decat bine Sarmizegetusei, prin interpretarile gresite si distrugerile provocate siturilor. Nu ma mira nici atitudinea arheologului roman ? Jelu Florea.

    Reply ↓
  55. claudiu March 10, 2013 at 05:40

    Romansii au fost dusmani traditionali ai romeilor, putin posibil sa fi fost romanizati. Daca ma gandesc ca au 2 vestigii tracice in zona mai deloc nu e posibil. Ba mai au si atatea in comun cu noi…mergand pana la arhitectura traditionala si destule obiceiuri.

    Reply ↓
  56. Iulian67 March 10, 2013 at 14:01

    BBC sa dezvaluie omenirii ca cei mai mari
    invadatori,jefuitori de pamanturi,bunuri,aur
    sunt englezii,oare nu ei au ocupat teritorii
    ca America de nord,Australia,Africa de sud,India
    Birmania,Canada…deci iata cine sunt BARBARII.

    Reply ↓
    1. Dacul November 26, 2013 at 22:26

      englejii au ocupat toul cu p··a, popoarele ce erau in America Australia si ce mai erau niste amarati de oameni precum ameri-indieni sau in Australia, cu cine sau luptat?ei atata au vrut, sa se dea mari, sa fie tari, cand ce sunt americani?niste jegosi plin de boli cum e hiv si sida, doar droguri, acolo mereu crime, engleji nu merita sa isi ridice rangul asupra celorlalti, pentru ca ei mereu au stat pe insula lor si ceilalti se chinuiau, Cristofor Columb era spaniol, deci mai de drept America ar fi a spaiolilor, Si Europa Anoastra, ca noi am avut Civilizatie

      Reply ↓
  57. iticarescu March 11, 2013 at 11:11

    de ce nu pomeniti despre interesele celor ce se pretind jidaci

    Reply ↓
  58. iticarescu March 11, 2013 at 11:14

    dar relatarea anticilor,cum ca erau cei mai viteji si mai drepti intre traci

    Reply ↓
  59. Mihai March 13, 2013 at 14:36

    1. Gelu Florea a cautat in acest documentar, bani. British Bou Castring , stie istorie mai mult un pic decat mine. 3. In general englezii au o oftica mare pe Romani pentru ca desi Romanii au cucerit numai partea ce-i interesa din Dacia, adica Muntii auriferi, si au stat 165 ani pe la noi , baricadati in castre, de frica atacurilor dacilor liberi si a carpilor, motiv pentru care s-au si carat din Dacia, la ei au stat 400 ani in toata Anglia, partea de sud, si intamplator au trait printre ei, s-au cam corgit cu ei adicatelea. Romanii nu au reusit saq cucereasca Scotia actuaqla unde traiau pictii. Asta-i motivul pentru care noi Romanii suntem denigrati si cu ajutorul unor “traditori” neaosi pentru maruntisul aruncat de British Bou Castring.

    Reply ↓
  60. sigina March 13, 2013 at 14:44

    chestia asta cu sabotarea istoriei getodacice o fi o chestie noua? eu am invatat despre populatia getodacica si in niciun caz nu stiu despreei ca barbari, ci asa cum ii descrii tu aici. invaziile barbare sunt alta poveste. legenda cernei, piesa de teatru radiofonic de unde imi vine numele, prezinta o poveste care nu deviaza de la faptele pe care le stiu eu. of course, prin anii 80…

    Reply ↓
  61. Cheetah March 21, 2013 at 13:00

    Stimate Domn Valentin Roman,
    Va felicit sincer pe Dvs. si pe Dl. Daniel Roxin pentru acest comentariu echilibrat si de excelent bun simt istoric.

    Ma gandesc ca pentru a nu ramane doar un protest izolat intr-un mediu on line la adresa denigrarii voite a istoriei adevarate a Spatiului Carpato-Dunareano-Pontic, sa va propun urmatoarele:
    1. Sa traduceti in engleza acest minunat articol, sa-l transmiteti la BBC si celor doi autori ai documentarului, cu cerere expresa de raspuns in scris – punct de vedere, sau ceva similar, nu ma pricep prea bine fiind inginer de profesie.
    2. Sa-i cereti public, sau prin scrisoare dedicata domnului arheolog Gelu Florea, un punct de vedere asupra afirmatiilor false din documentar. Sa le infirme sau sa le sustina cu argumentele unui arheolog ce se presupune ca nu e strain de istorie.
    3. Sa cereti un punct de vedere asupra documentarului din partea cel putin a Ministerului Culturii si Academiei Romane.

    Va fi interesant si sugestiv in acelasi timp, de vazut cine din cei enumerati mai sus si in ce mod vor raspunde acestor, hai sa le zicem ca in Parlament, “interpelari”.

    Sa nu uitam ca oamenii astia castiga bani multi din drepturi de autor si difuzare-publicitate, MULTI BANI, folosind informatii istorice false pe care le transmit cel putin unor tineri ingnoranti, prin denigrarea istoriei poporului roman si, mult mai grav, a falsificarii grosolane a acesteia.
    Daca si “dupa” ce primiti raspunsurile si punctele de vedere oficiale, trebuie continuat musai in minunatul Dvs. demers nobil pentru care va felicit si va asigur de sustinerea multor oameni de bun simt ce iubesc sincer Romania.

    Reply ↓
  62. marian April 28, 2013 at 19:58

    Mi se pare incredibil sa aud asemena minciuni din partea unei televiziuni ca BBC,poate as fii inteles aceste lucruri daca ar fii fost spuse acum 200 de ani in timpul luptelor pe care instoricii si invatatii nostri le-au dus impotriva Imperiului Habsburgic care in linii mari ne considerau niste invadatori pe aceste pamanturi si nu urmasi de drept ai daco-getilor.Pe acelasi pricipiu si la fel de usor si noi i-am putea considera pe stamosii lor anglo-saxonii,de a fii niste barbari,hoti si criminali.Odata ce lansezi niste ipoteze sau teorii asupra unor lucruri de asa importanta nationala si culturala e necasar sa te gandesti de mai multe ori la veridicitatea informatiilor tale precum si la impactul pe care acestea o sa-l induca publicului.Ce au dorit acesti exceptionali “savanti” sa demonstreze se rezuma la faptul ca din moment ce noi suntem o natie de hoti in viziunea lor implicit si stramosii nostri trebuie sa fii avut aceleasi “vituti” preum noi.Sa va fie rusine!

    Reply ↓
  63. Alina May 4, 2013 at 20:34

    Eu i-am scris tipei direct pe wall aici si sper sa reconsidere succesul pe care altii il apreciaza in legatura cu acest documentar. – https://www.facebook.com/pages/Sarah-Parcak-Space-Archaeologist/136683579743899?fref=ts

    Reply ↓
  64. dac July 14, 2013 at 14:53

    dece remulus si romus sunt hraniti de lupoaica ,lupul dacic???

    Reply ↓
    1. Dacul November 26, 2013 at 22:19

      pai, a doua dovada ca sunt si romanii de origine traca

      Reply ↓
  65. Dacul November 26, 2013 at 22:19

    in mariparti multe popoare spun ca stramosii nostri erau niste animale. defapt alor erau, noi avem civilizatie fondata decand e lumea in europa, exemplu vikingi, ce erau ei? niste rahaturi care inca se imbracau cu piei si niste fraeri fara istorie adevarata, noi am stat pe pamantul nost infruntand orce rafata ce vroia sa ne scoata radacinile si sa sile bage pe ale sale, oameni buni, NOI ROMANII TRE SA NE MANDRIM CA SANTEM DACI, DACA NOI NE MANDRIM
    INJURE CEILALTI CAT OR VRE CA NU NE PASA!!!

    Reply ↓
  66. gheorghitza December 8, 2013 at 01:21

    De la INCEPUTURILE lumii si pina la SFIRSITUL lumii, orice organizatie nu a servit si nu va servi decit SCOPURILOR ARGANIZATORILOR !!!!!!!!!!!!!!!!!

    Reply ↓
  67. atok December 26, 2013 at 18:48

    BBC, ce gluma; unii dintre cei mai mari mincinosi la ora actuala
    cu tot cu istoria lor de 2 bani

    Reply ↓

Leave a Reply to Daniel Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

facebook

Cunoaste lumea

Cunoaste Lumea

 

Tricouri cu motive dacice

Revista ISTORIE INEDITĂ

POVEȘTILE MAGICE ALE DACILOR – Vol II

CREDINȚE MAGICE GETO-DACICE

Donatii

Editura Geto Dacii

Ne Sustin













Blogroll

  • danielroxin.blogspot.ro
  • dantanasa.ro
  • deco-boutique.ro
  • dincolo-de-limite.blogspot.ro
  • dolce-far-niente.ro
  • edituramateescu.ro
  • frumoasaverde.blogspot.ro
  • http://www.getbeget.org/
  • Ieșirea din Matrix
  • lupul-alb-zalmoxian.blogspot.ro
  • reportervirtual.ro
  • rol.ro
  • site

Cele mai multe comentarii

  • Comentariul meu a fost sters pe stil sovietic dar...
    1 year ago
  • HAI SA DAM MINA CU MINA CEI CU INIMA ROMANA SA IN...
    1 year ago
  • Stimati Romani vizionarea acestei descrieri de ca...
    1 year ago
  • […] Adevarul despre daci – Basarabia ...
    1 year ago
  • Tu stii macar ce este tartaria ?
    1 year ago

Cele mai citite

  • Ce spun ITALIENII despre războaiele DACO-ROMANE… O lecție de istorie pentru toate cozile de topor din mediul științific românesc. Merită văzut!!!
    Ce spun ITALIENII despre războaiele DACO-ROMANE… O...

    Feb 02, 2015 129

  • REVOLTĂTOR. Casa lui Horea, o RUINĂ. Conacele grofilor maghiari, refăcute cu milioane de euro din banii publici!!!
    REVOLTĂTOR. Casa lui Horea, o RUINĂ. Conacele grofilor...

    Feb 19, 2016 29

  • Române, spune lumii cine eşti! 9.000 de ani de istorie îţi cer asta.
    Române, spune lumii cine eşti! 9.000 de ani de istorie...

    Aug 08, 2013 96

  • Dragobetele – sărbătoarea iubirii la români, este moștenit de la daci
    Dragobetele – sărbătoarea iubirii la români, este...

    Feb 24, 2015 37

Comentarii recente

  • GBR on REVOLTĂTOR. Casa lui Horea, o RUINĂ. Conacele grofilor maghiari, refăcute cu milioane de euro din banii publici!!!
  • GBR on Ce spun ITALIENII despre războaiele DACO-ROMANE… O lecție de istorie pentru toate cozile de topor din mediul științific românesc. Merită văzut!!!
  • GBR on Ce spun ITALIENII despre războaiele DACO-ROMANE… O lecție de istorie pentru toate cozile de topor din mediul științific românesc. Merită văzut!!!
  • basarabia e romania ce inseamna – Australia IPTV on Basarabia e România şi România e Basarabia
  • Lucian on S-a confirmat genetic originea română a dinastiei Basarabilor ! „Teoria cumană” a lui Neagu Djuvara este astfel demontată

trafic

Copyright 2014-2015 ASOCIATIA GETO DACII / All rights reserved
  • Despre proiect
  • Redacţia
  • REDIRECTIONEAZA 2% catre ASOCIATIA GETO-DACII
  • Trimite un SMS
  • Contact

Website-ul adevaruldespredaci foloseste cookie-uri. Continuarea sesiunii pe acest site implica acordul tau. Cookie-urile colectate sunt anonime si folosite pentru a determina traficul publicatiei noastre Detalii.

Powered by GDPR plugin

Politica de confidentialitate

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

You can adjust all of your cookie settings by navigating the tabs on the left hand side.

Refuza cookie-uri

Pentru o buna navigare recomandam sa acceptati cookie-urile necesare functionarii corecte a site-ului. DATELE COLECTATE DE ACESTE COOKIE-URI SUNT ANONIME

Dacă dezactivați acest modul cookie, nu vă vom putea salva preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitați acest site, va trebui să activați sau să dezactivați cookie-urile din nou.