Actualizat November 7th, 2018 10:46 AM

  • Despre proiect
  • Redacţia
  • REDIRECTIONEAZA 2% catre ASOCIATIA GETO-DACII
  • Trimite un SMS
  • Contact

Spiritul Dacic Renaste

  • Home
  • Istorie
  • Arheologie
  • Dezvăluiri
  • Emisiuni TV
  • documentare și cărți
  • Donații
  • Urmareste
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • RSS Feed
    • Linked
    • Youtube

Fost consilier al Papei Ioan Paul al II-lea: “nu limba română este o limbă latină, ci limba latină este o limbă românească!!!” (Video din 2012)

Mar 19, 2013 Dezvăluiri 140


un articol de Daniel Roxin

 

Secretele Vaticanului încep să iasă la lumină. Într-un interviu acordat postului de televiziune TVR Cluj, Miceal Ledwith, fost consilier al Papei Ioan Paul al II-lea, fost  decan al Sf. Petru Diocescan College din Wexford, fost  președinte al Conferinței șefilor de universități irlandeze și fost membru al Biroului de conducere al Conferinței Rectorilor Universităților Europene (CRE), face o declarație șocantă:

“Chiar dacă se știe că latina este limba oficială a Bisericii Catolice, precum și limba Imperiului Roman, iar limba română este o limbă latină, mai puțină lume cunoaște că limba română, sau precursoarea sa, vine din locul din care se trage limba latină, și nu invers. Cu alte cuvinte, nu limba română este o limbă latină, ci mai degrabă limba latină este o limbă românească. Așadar, vreau să-i salut pe oamenii din Munții Bucegi, din Brașov, din București. Voi sunteți cei care ați oferit un vehicul minunat lumii occidentale (limba latină).” (această declarație șocantă o puteți vedea în înregistrarea de mai jos, începând cu minutul 52:21)

Oare această declarație făcută acum câteva luni de o personalitate occidentală, care nu are interese personale în România, să aibă legătură și cu faptul că Papa Ioan Paul al II-lea a spus, cu ocazia vizitei în țara noastră, din anul 1999, că România este “Grădina Maicii Domnului”? Ce știu cei de la Vatican iar noi nu știm? Ce documente secrete se ascund în buncărele Vaticanului? S-ar putea răsturna multe dintre lucrurile pe care le știm noi despre istoria umanității, dacă acestea ar fi făcute publice? Cu siguranță că da! Din ce în ce mai multe dovezi ne arată că spațiul carpato-danubiano-pontic este Vatra Vechii Europe…decebal la Dunare 1

Despre faptul că istoria este falsificată sau prost înțeleasă au vorbit multe personalități în decursul timpului. Haideți să vedem ce ne spun și alții despre limba română si limba latină, despre pământurile Vechii Dacii…

– „Civilizaţia şi istoria au început acolo unde locuieşte azi neamul românesc.”
(W. Schiller, arheolog american)

– “Limba lor [românilor] n-a putut fi extirpată deşi sunt aşezati în mijlocul atâtor neamuri de barbari şi aşa se luptă să nu o părăsească în ruptul capului, încât parcă nu s-ar fi luptat atâta pentru viaţă cât pentru o limbă.”
(Antonio Bonfini)

– „Latineasca, departe de a fi trunchiul limbilor care se vorbesc azi s-ar putea zice că este mai puţin în firea celei dintâi firi romane, că ea a schimbat mai mult vorbele sale cele dintâi si dacă nu m-aş teme să dau o înfăţişare paradoxală acestei observaţii juste aş zice că ea e cea mai nouă dintre toate, sau cel puţin a aceea în ale cărei părţi se găsesc mai puţine urme din graiul popoarelor din care s-au născut. Limba latinească în adevăr se trage din acest grai, iar celelalte limbi, mai ales moldoveneasca, sunt însuşi acest grai.”
(D`Hauterive, Memoriu asupra vechei si actualei stări a Moldovei, Ed. Acad., p 255-257, 1902)

– „Locul acesta unde este acum Moldova şi Ţara Muntenească este drept Dacia, cum şi tot Ardealul şi Maramureşul şi cu Ţara Oltului. Aste nume mai vechi decât acesta, Dacia nu se află, în toţi câţi sunt istorici.”
(M.Costin:1632-1691, De neamul Moldovenilor)

– „De aceia, măcar că ne-am deprins a zice că limba română e fiica limbii latinesti, adeca acei corecte, TOTUŞI DACĂ VOM AVEA A GRĂI OBLU, LIMBA ROMÂNEASCĂ E MUMA LIMBII CEI LATINEŞTI.”
(Petru Maior, Istoria pentru începutul românilor în Dacia, p 316, 1812)

– „Acești volohi nu sunt nici romani, nici bulgari, nici wölsche, ci vlahi, urmaşi ai marii şi străvechii seminţii de popoare a tracilor, dacilor şi geţilor care şi acum îşi au limba lor proprie şi cu toate asupririle, locuiesc în Valachia, Moldova, Transilvania şi Ungaria în număr de milioane.”
(Schlözer, Russische Annalen- sec XVIII)

– „DACHII PREA VECHE A LOR LIMBĂ OSEBITĂ AVÂND, CUM O LĂSARĂ, CUM O LEPĂDARĂ AŞA DE TOT ŞI LUARĂ A ROMANILOR, ACEASTA NICI SĂ POATE SOCOTI, NICI CREDE…”
(Constantin Cantacuzino, 1639-1716)

– „Românii despre care am mai spus că sunt daci.”
(Bocignoli, 29.6.1524, la Răgusa

Iată doar câteva citate ce ar trebui să-i pună pe gânduri chiar și pe cei mai incompetenți istorici români sau să le dea un pic de fiori celor care ne falsifică istoria sau se fac complici la falsul istoric. Adevărul va ieși la lumină! Iar adevărul este că NU suntem urmașii Romei și că limba noastră este mai veche decât latina vorbită de invadatorii romani!

Rămâneți aproape pentru că mâine vă așteaptă un nou articol cu dezvăluiri pe această temă, un articol scris de colegul meu, Valentin Roman, cu numele: “Bazinul Mării Negre – Locul de naștere al limbii indo-europene”  iar vineri vă invit la o ediție specilă pe Nașul Tv în care vom căuta să aducem cât mai multe probe care susțin ceea ce spune Miceal Ledwith: “Nu limba română este o limbă latină, ci limba latină este o limbă românească!!!”

Emisiunea poate fi urmărită vineri seara, de la ora 22:00 și în reluare, sâmbătă, de la ora 20:00, duminică, de la ora 11:00 și luni, de la ora 09:00
Nașul Tv poate fi urmărit pe internet  (http://live.nasul.tv/) sau pe cablu, în următoarele rețele: DETALII AICI

Vizionează 25 dintre emisiunile despre traco-geto-daci, realizate la Nașul tv,  pe acest canal YouTube:
http://www.youtube.com/user/roxindaniel


A apărut volumul 2 al cărții POVEȘTILE MAGICE ALE DACILOR. Disponibil aici: http://dacia-art.ro/index.php/car-i/carti-pentru-copii.html


  • tweet
ADEVĂRURI NESPUSE: Grecii și romanii au fost tracizați de populația balcano-dunăreană Spartacus - Tracul care a bulversat Roma (video)

Articole recente
  • DANIEL ROXIN: A apărut noua mea carte, ENIGMA TĂBLIȚELOR DE LA SINAIA
    DANIEL ROXIN: A apărut noua mea carte,...

    Nov 07, 2018 0

  • Informații în premieră: Rezultatele preliminare ale campaniei arheologice 2018 de la Poiana Cireșului
    Informații în premieră: Rezultatele...

    Sep 21, 2018 0

  • A apărut nr 1 al revistei POVEȘTILE DACILOR. Primul număr vă oferă LEGENDA MARELUI LUP ALB. Detalii:
    A apărut nr 1 al revistei POVEȘTILE...

    Feb 06, 2018 0

  • Video: „RĂZBOINICII LUPI – ISCOADELE”, noul teaser al filmului ZALMOXIS
    Video: „RĂZBOINICII LUPI –...

    Feb 04, 2018 0

  • Cărțile geților – o istorie surprinzătoare a strămoșilor noștri, scrisă de un istoric italian în urmă cu 500 de ani
    Cărțile geților – o istorie...

    Jan 07, 2018 2

Mai multe din aceasta categorie
  • DANIEL ROXIN: A apărut noua mea carte, ENIGMA TĂBLIȚELOR DE LA SINAIA
    DANIEL ROXIN: A apărut noua mea carte,...

    Nov 07, 2018 0

  • Conferință în București: EMINESCU – AGENT SECRET, TRAFICANT DE CĂRȚI INTERZISE – 25 octombrie, la sala Dalles. Detalii aici:
    Conferință în București: EMINESCU...

    Oct 21, 2017 0

  • Să îi batem pe RUȘI cu armele lor: Românii pe o hartă etnică rusească din anul 1876. Dă SHARE!
    Să îi batem pe RUȘI cu armele lor:...

    Oct 21, 2017 0

  • Arheolog suedez: „Între vechiul teritoriu al României şi vechiul teritoriu al Suediei au existat legături clare”. Ce rol au avut DACII?
    Arheolog suedez: „Între vechiul...

    Oct 06, 2017 1

  • Străbunul ducilor normanzi a fost ROLLO DACUL – Aceasta este perspectiva istoricului italian Carlo Troya într-un capitol din studiile sale numit “Faptele daco-geto-normande”
    Străbunul ducilor normanzi a fost...

    Sep 07, 2017 2


140 thoughts on “Fost consilier al Papei Ioan Paul al II-lea: “nu limba română este o limbă latină, ci limba latină este o limbă românească!!!” (Video din 2012)”

  1. DOINA March 19, 2013 at 15:20

    In sfarsit!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Reply ↓
  2. I.M. March 19, 2013 at 16:35

    Sunt mandra ca sunt DACA, nu degeaba mi-a placut si am invatat latina!
    Am sa incep sa o repet (ne mai vorbind am mai uitat) pentru ca este LIMBA STRAMOSILOR MEI!
    Din scoala primara m-am revoltat pe invatatori apoi pe profesori cand spuneau ca poporul dac a fost un “popor barbar si mare betiv”, se revolta in mine sangele stramosilor DACI, cand era vorba de poporul dac deveneam o “mica razboinica”, ma certam cu invatatorii/profesorii (desi saracii nu aveau nici o vina), mi-am creat mari probleme atunci!
    Va multumesc D-le Roxin pentru faptul ca mi-ati aratat ca nu sunt NEBUNA, asa mi se repeta la scoala deoarece ma certam cu profesorii din cauza unui “popor disparut”!
    Va multumesc pentru ca mi-ati READUS linistea sufleteasca, NOI DACII NU AM DISPARUTI!!!!!
    Cat despre ZOAIE PETRE, scoate pe gura exact ce ii spune numele ZOAIE!
    Trebuie sa cunoasca tot mai multi Romani ceea ce scrieti si aratati pentru A SE TREZI!
    Cu mii de multumiri si respect (in crescendo),
    I.M.

    Reply ↓
    1. cris March 20, 2013 at 10:58

      nu ai inteles nimic, in articol se vehiculeaza exact contrariul, si anume ca limba romana este stramoasa latinei si nu invers asa cum se incearca din rasputeri sa se demontreze. prin urmare limba latina pe care cu drag ai invatat-o tu la scoala, nu este limba stramosilor tai ci este nepoate limbii vorbite de poporul care locuia pe atunci pe aceste meleaguri.

      Reply ↓
      1. I.M. March 20, 2013 at 19:56

        Cris, se poate NU SUNT PERFECTA!
        M-am exprimat gresit din cauza bucuriei!
        Oricum, multumesc pentru observatie.
        O seara frumoasa,
        I.M.

        Reply ↓
      2. Mina March 21, 2013 at 01:56

        Ati atacat prea mult forma si ati scapat din vedere fondul comentariului,si anume mandria simtita si linistea primita!I.M.,iti apreciez si admir entuziasmul!

        Reply ↓
        1. I.M. March 21, 2013 at 09:02

          Mina, multumesc frumos!
          Sa aveti o zi superba.
          Cu respect,
          I.M.

          Reply ↓
    2. gabriella March 20, 2013 at 20:55

      Draguta, limba romana este ;imba stramosilor tai nu latina. Dar poti repeta latina, nu te impiedica nimeni, dar nu fa parada cu enunturi eronate.

      Reply ↓
      1. I.M. March 20, 2013 at 22:38

        Pardon.

        Reply ↓
    3. Alexandra March 22, 2013 at 09:41

      Ai spus o aberatie totala fundamentata doar pe baza disperarii tale pentru atentie . “Din clasele mici m-am revoltat(…), copil jalnic si prost crescut.

      Reply ↓
      1. Sebi March 28, 2013 at 19:42

        Entuziasmul lui I.M. mi se pare inofensiv, putin amuzant, mai degraba laudabil, asa cum spune si Mina. Ce sens au reactii ca cea a lui ‘cris’, sau ‘gabriella’? Sau ‘Alexandra’… trist caz de prost care nu e prost destul, daca nu e si fudul.

        Reply ↓
        1. Gabriel March 28, 2013 at 21:04

          Frustrate Sebi, frustrate… Din spatele calculatorului, multi neaveniti… De ce sa zimbeasca cu intelegere pentru exaltarea cuiva cind pot scuipa subtire si marlaneste cu enumturi docte?

          Reply ↓
  3. Time March 19, 2013 at 17:41

    – „Colhii și dacii mă cunosc, ei vorbesc o limbă barbară, de idiomă latină” (Horațiu, marele poet roman (65 î. Chr. – 08 î. Chr.) – Odele, I, 20

    Cat este de adevarat citatul asta si de ce nu e luat in seama?daca este adevarat de ce nu e scris in cartile de istorie la etnogeneza poporului roman pt a se vedea inrudirea limbilor?
    Ma iertati ca sunt sceptic si ca intreb dar nu l-am mai intalnit pana acum si deaceea o fac,pe de alta parte mi se pare ca un izvor istoric de asa natura poate schimba cursul istoriei.
    In ceea ce priveste afirmatia omuletului de la Vatican sunt sigur ca o poate sustine,deaceea a si facut-o.poate nu ar strica sa fie intrebat pe ce s-a bazat cand a spus lucrul asta,nu inteleg de ce moderatorul nu a facut-o…Va multumesc

    Reply ↓
    1. Cornelius March 26, 2013 at 01:07

      Da, chiar, de ce nu e scris în cărțile de istorie? E bună întrebarea! Întrebați-vă!

      Reply ↓
    2. Anca November 12, 2013 at 10:28

      Pentru ca, draga frate dac, umbla vorba in targ ca, pe cand Dumnezeu a creat Pamantul, ungurii erau deja aici. Dupa care au fost cotropiti de salbaticii daci care nici limba nu aveau si nici mancare nu stiau a face. :)))

      Reply ↓
  4. Daniel Roxin March 19, 2013 at 17:59

    Multumesc! Sa auzim numai de bine… 🙂

    Reply ↓
    1. Dany March 20, 2013 at 12:38

      Ma gandesc ca…inevitabil aveti cunostiinte mai ample despre o parte din cuvintele folosite in limba dacilor, cuvinte ce se intalnesc si astazi in limba romana…pe cand se poate un material? 😀

      Reply ↓
    2. Cornelius March 26, 2013 at 01:12

      O sugestie de temă? Drumul Roman. Se știe prea puțin despre el. Cel puțin ceea ce se spune pare cârpit. Da, da, cel care e sub apă, la „Porțile de Fier”…

      Reply ↓
  5. Cristian Marcu March 19, 2013 at 18:41

    asta explica faptu dece limba romana e cel mai apropiata, din punct de vedere gramatical, cu limba latina!
    … pardon, latina e apropiata de romana!!

    Reply ↓
  6. sf March 19, 2013 at 19:12

    ZOEEEEEEEEEEEE! Auzisi toarsha` ce zice asta?????!!!!!!
    Exceptional reportaj, exceptional ce zice omul asta, pe care numai de nestiinta sau amatorism nu-l poti banui. Felicitari realizatorilor site-ului, in special lui Daniel Roxin.

    Reply ↓
  7. Adrian Flueras March 19, 2013 at 20:37

    Ar trebui ca cineva sa-l contacteze pe domnul Miceal Ledwith si sa-l roage sa dea un interviu strict pe acest subiect unde sa citeze sursele din care si-a luat afirmatia. Nu ca noi nu am crede, dar asta ar fi o palma data peste botul “oamenilor de stiinta” din Romania.

    Reply ↓
  8. PLEIADIAN March 19, 2013 at 20:45

    Ma bucur foarte mult ca doriti sa abordati acest subiect intr-o emisiunea de-a dumneavoastra.

    Reply ↓
  9. sorin March 19, 2013 at 20:48

    S-au pastrat 9 citate ale unor latini cunoscuti care spun exact acelasi lucru: anume ca latina, nu cea reformata in sec. I i.Hr.(adica cea utilizata in administratie, armata, apoi in biserica, cultura – cea cunoscuta de noi astazi), desi …tot un fel de latina era si aceea, se trage din limba veche, prisca. Fie vorba intre noi ..nu era nevoie sa fi vreun geniu sa-i crezi – daca te descurci cat de cat cu istoria romei. Latinii era un singur trib. Pe masura ce s-au extins i-au implicat si pe altii. Problema e ca acolo, in peninsula, era o intreaga babilonie, cei care locuiau acele teritorii nu erau un singur neam, pe teritoriul Italiei de astazi lucrurile au stat (si vor sta si mai apoi) altfel decat in cazul nostru. Personal as opta pentru denumirea de “limba rumună” (română in forma actuala, desigur), din prea multe considerente, dar si pentru faptul ca aceasta denumire ar acoperi continuitatea in timp.

    Reply ↓
  10. Observatorul March 19, 2013 at 20:59

    Apropo, fostul consilier papal a fost dat afara pentru pedofilie, iar mai tarziu a participat la diverse miscari New Age. Avand in vedere aceste fapte, nu cred ca are competenta sa discute despre probleme istorico-lingvistice. Caracterul moral al unor oameni trebuie sa primeze, mai ales cand acestia sunt chemai sa dezbata probleme importante.

    Mi se pare periculos ca situl Dvs. promoveaza asemenea figuri sinistre. Nu e nevoie de cei ca el pentru lucruri care sunt deja o evidenta pentru cei care inteleg istoria. Succes in continuare!

    Reply ↓
    1. addaci Post authorMarch 19, 2013 at 21:24

      persoana in cauza nu a discutat, a afirmat.prin prisma accesului la anumite documente, cred ca poate sa emita o opinie.cat despre aspecte ale vietii sale persoane, nu cred ca au vreo relevanta

      Reply ↓
    2. I.M. March 19, 2013 at 22:04

      Obositorul, daca vorbiti de MORALA atunci primii care trebuie sa nu mai vorbeasca sunt GUVERNANTII PENALI si PARLAMENTARII INFRACTORI!
      Eii sunt PRIMII care trebuia sa dispara din fata poporului!
      Aveti DOVADA ca a fost pedofil? pentru ca INFRACTORII din fruntea tarii AU FOST DOVEDITI.
      Apropo de realizatorii sitului FELICITARI PENTRU TOT!

      Reply ↓
    3. adrian March 20, 2013 at 10:09

      Cand un om incepe sa divulge anumite adevaruri si devine incomod pentru “cercurile” din care face parte, atunci oamenii din acele “cercuri” ii compromit imaginea prin orice mijloace. Probabil asa s-a intamplat si cu acest consilier al Papei Ioan Paul al II-lea (este clar cineva acest om). La fel cum si Daniel si Valentin au fost numiti pe rand masoni, agenti secreti,agitatori, comunisti, fascisti, etc.

      Reply ↓
      1. alex March 20, 2013 at 12:07

        sunt de aceeasi parere

        Reply ↓
    4. Dumnezeu March 21, 2013 at 03:19

      Mi se pare mai periculos faptul ca aduceti caracterul unei persoane intr-o discutie care nu are NIMIC de-a face cu asta. Daca un om are dreptate in ce priveste in domeniu, poate sa fie un ucigas violator pedofil in serie care fura de la saraci in timp ce le spune cat sunt de inutili si ca ar trebui sa moara, asta nu schimba deloc, DELOC adevarul spuselor sale. Iti recomand sa-ti lasi mentalitatea in epoca de bronz, de unde ai luat-o, acum se traieste intr-o era in care adevarul si cunoasterea primeaza in fata asa zisei “moralitati”, si ideea ca ati suprima idei si adevar doar fiindca ies din gura cuiva care a comis anumite contraventii e demna doar de rusine. Verifica-ti mentalitatea, fiule, fiindca daca ai face cancer, cu cea mai mare placere l-ai lua din mana unui pedofil violator.

      Reply ↓
      1. Dumnezeu March 21, 2013 at 03:20

        ai lua leacul. Ce sa-i faci, mai greseste si zeul’

        Reply ↓
    5. Andreea March 22, 2013 at 14:57

      Caracterul moral pus sub semnul intrebarii nu inseamna mai putin competenta in domeniul stiintei. Vorbim despre chestii stiintifice aici, si acest om a avut evident acces la surse la care noi nu avem. In plus, logica elementara, dragul meu Watson, si istoria popoarelor de pretutindeni spune ca un popor al carui teritoriu a fost cucerit in proportie de sub 20% va fugi de cuceritor, nu va migra in zona aia numai ca sa se imperecheze cu el. Plus: pe noi nu ne-au cucerit romanii, ci legiuni ale lor, care nu vorbeau latina pt ca proveneau din alte teritorii cucerite, si vorbeau, evident, limbile lor materne. Logica, logica, logica.

      Reply ↓
    6. Mihai March 25, 2013 at 14:26

      Discreditarea nu inseamna neincredere…Nimic nu-i ceea ce pare.

      Reply ↓
    7. Anca November 12, 2013 at 10:35

      Si Michael Jackson a fost ‘pedofil’, Gigi Becali si Penescu au dat mita iar Andreea Raducan s-a drogat cu un Nurofen. Eminescu a fost un curvar care a murit de sifilis, iar Iisus a fost un nebun care s-a imbarligat cu Maria Magdalena. Arsenie Boca a fost raspopit, iar exemplele pot continua. Voi studia problema cu pedofilia dar, pana la proba contrarie, spusele acestui om merita de a fi luate in considerare.

      Reply ↓
      1. Eu September 30, 2015 at 13:25

        Sunt surse care neaga faptul ca Eminescu a murit de sifilis; considerand ca aceste afirmatii n-au avut ca scop decat sa-i terfeleasca numele. Cine stie oare care-i adevarul?

        Reply ↓
  11. Chiliarh March 19, 2013 at 21:00

    Suntem la un pas de cea mai mare schimbare de când s-a născut istoria ca ştiinţă. Iar acest pas, care constă în oficializarea adevărului istoric, este unul legitim. Fiindcă el va reuşi unitatea dintre tradiţia acestui neam şi nivelul la care a ajuns cunoaşterea. De aceea el este un pas al demnităţii.

    Reply ↓
  12. iancau.dumitru March 19, 2013 at 21:06

    santem binecuvantati de dumnezeu dar trebuie sa ne trezim !!!! .

    Reply ↓
  13. Alex March 19, 2013 at 21:17

    Ref. la limba latina… asteptam aceasta confirmare si din partea altcuiva,consilierul papei Ioan Paul al 2-lea confirma ceea ce si altii au intuit,printre care si eminentul lingvist Alf Lombart care spune ca limba romana este mult mai apropiata de lb. latina,decat limba.italiana,lb.vorbita la Roma,unde s-a “nascut” latinitatea

    Reply ↓
  14. dany March 19, 2013 at 21:48

    DUMNEZEU sa ne ajute sa aflam si noi adevarul despre stramosii nostrii sa stim si noi cine suntem.Este o minune ca ROMANIA exista la cate a fost supus poporul roman dar cred cu tarie ca cineva acolo sus ne iubeste cu adevarat.

    Reply ↓
    1. daniel March 21, 2013 at 12:13

      bine macar ca e cine acolo care ne iubeste ca noi cu siguranta nu ne iubim intre noi, cautam prima ocazie pentru a ne injunghia unii pe altii.

      Reply ↓
  15. Constantin March 19, 2013 at 22:08

    Stiam, adica credeam eu ca asa este, dar acum avem si o confirmare …………….

    Reply ↓
  16. Oz March 19, 2013 at 22:26

    Da, si Isus a fost roman. Come on. De fapt si limba lui Adam si Eva era romana. Hai sa nu ne falsificam istoria din nou, sa nu ne facem de ras degeaba.

    Reply ↓
    1. addaci Post authorMarch 19, 2013 at 22:32

      daca ai un contra-argument, este binevenit. mistouri putem face toti.

      Reply ↓
    2. Eu September 30, 2015 at 13:33

      Trecand peste ironii, de ce nu raspunzi celor spuse CU FOARTA MULTA LOGICA de Andreea, la nr. 5, adica:
      “In plus, logica elementara, dragul meu Watson, si istoria popoarelor de pretutindeni spune ca un popor al carui teritoriu a fost cucerit in proportie de sub 20% va fugi de cuceritor, nu va migra in zona aia numai ca sa se imperecheze cu el. Plus: pe noi nu ne-au cucerit romanii, ci legiuni ale lor, care nu vorbeau latina pt ca proveneau din alte teritorii cucerite, si vorbeau, evident, limbile lor materne. Logica, logica, logica.”?

      Reply ↓
  17. Dingo March 19, 2013 at 23:06

    Concluzia: bataia asta de joc care propulseaza Romania si romanii in buricul universului) e asa de fortata incat pare doar sa ne umileasca si mai mult. Alt “geniu” fugitiv, escrocul bivolaru si a sa secta MISA, tot asa si-a inventat (si a umplut netul) cu ce zicea un “faimos” indian (de care n-a auzit nimeni) despre Romania = noul ierusalim.

    Reply ↓
    1. andreas March 21, 2013 at 23:34

      Nu-i chiar asa.Eu am simtit intotdeauna o simpatie de nestavilit pentru bunii daci si aproape o aversiune fata de romani…pe care o anumita optica ii poate clasifica drept adevaratii barbari in comparatie cu cei pe care-i cotropeau…degradant cu adevarat este ca avem nevoie de fasaielile Vaticanului ca sa ne dam seama cine am fost si cum am devenit…atat de ieftini.
      Ma intreb daca un caine ca tine poate patrunde lucrurile astea.

      Reply ↓
  18. nehebkau March 19, 2013 at 23:35

    De ce il ignorati din citate total pe Ovidiu, un literat latin ce stia foarte bine si greaca, posibil singurul literat a carui marturii avem, scrise, complete, ce chiar a stat langa un dac, get, mesaget sau bessi ce in “Tristele” zice:

    „Tristele” , V,10: ”Ei se-nteleg intre ei printr-o limba ce-i leaga-ntre dansii; Eu doar prin semne le-arat ce vreau sa le spun. Eu sunt aicea barbar, caci nu-s priceput de niciunul; Graiul latin, cand l-aud Getii, prosteste surad.”

    „Tristele” ( V, 7) „Oamenii astia abia de-s vrednici de numele de oameni, Caci mai salbatici ei sunt chiar decat lupii cei cruzi. Nici nu le pasa de legi, caci dreptatea se pleaca puterii; Palosul lor bataios biruie orisice drept. Largii nadragi si cojocul de ger ii pazesc anevoie Iar fiorosul lor chip e acoperit de lung par. Doar la putini mai gasesti vreo urma de limba greceasca, Schimonosita si ea de al barbarului glas. Printre norodul de aici nu se afla niciunul sa poata Spune in graiul latin chiar cel mai simplu cuvant.”

    http://www.poetryintranslation.com/PITBR/Latin/Ovidexilehome.htm

    Reply ↓
    1. addaci Post authorMarch 19, 2013 at 23:54

      horatiu sustine contrariul.de ce ar fi ovidius mai credibil decat horatiu?

      Reply ↓
  19. andrei March 20, 2013 at 00:18

    Si Ovidiu si Horatiu spun EXACT acelasi lucru. Ca getii vorbesc un idiom “latin”, din punctul lor de vedere latin. Este unul din motivele pentru care Ovidiu era atat de agasat ca nu intelegea. Multi dintre noi nu inteleg mai nimic din ce vorbesc aromanii, E VORBA DE GRAIURI.

    “GETII SI SARMATII APAR CA POPOARE INRUDITE SI VORBESC ACEIASI LIMBA LATINA”

    OVIDIU, TRISTELE II, 188/189

    Reply ↓
    1. cris March 20, 2013 at 11:05

      Aromana, meglenoromana, istroromana sunt dialecte ale limbii romane si nu graiuri. Graiurile romanesti sunt: moldovenesc, ardelenesc, crisea, maramuresean, banatean…

      Reply ↓
  20. Glad March 20, 2013 at 00:35

    da-ti-va doua palme daca mai aveti iluzii: TREZITI_VA! nimeni n-o sa va dea nimic!

    suntem noi crestini, dar nici chiar atat de crestini! daca va dau o palma, sa se astepte la doua suturi!

    Nu va mai mintiti singuri: suntem in razboi cu romanistii! Leprele ca pişo si zoie au dezgropat securea razboiului. CITITI BINE CE AU SCRIS DESPRE CEI CARE VOR ADEVARUL ISTORIC!

    NUMAI CÂRPELE UITĂ. URMAŞII DACILOR NU!

    Reply ↓
  21. razvan dragomir March 20, 2013 at 00:41

    … multumesc lui ZAMOLXE ca m-am nascut pe aceste meleaguri DUMNEZEESTI . Sunt mandru ca sunt DAC , sunt mandru ca sunt roman !!! DOAMNE AJUTA ROMANIA MARE !!!

    Reply ↓
  22. Glad March 20, 2013 at 00:45

    Aici va inselati, d-le Valentin. Nu avem nevoie de autoritatea unuia care a fost amestecat in fel de fel de scandaluri; stiti vorba “Daca nu e foc, nu iese fum”.

    Din punctul meu de vedere, si se pare ca nu numai, DUPA CUM SE VEDE, miscarea pentru recunoasterea continuitatii dacice TREBUIE SA RAMANA O MISCARE CURATA.

    FARA COMPROMISURI

    FARA BALBAIELI

    DREAPTA, OTELITA CA O SPADA DE TOLEDO !

    Reply ↓
  23. Alexandru March 20, 2013 at 01:11

    nehebkau: ai un spermatozoid in imagine ?

    ce frumos ar mai fi vorbit poetul nostru de geti daca se costumau ei frumusel in fustanela invadatorilor, ai? Atunci nu mai erau barbari, ba chiar ii avansa ca “civilizati”!

    Cum mai luati voi, ma, baieti, ce va convine si desprindeti EXACT CE VA PLACE din context (cand nu inventati), adica momentele de ranchiuna ale poetului nostru – daca i-au luat getii banii cu o noapte inainte la zaruri?! Fiindca in alte locuri vorbeste complet diferit de geti, mai ales dupa ce ajunge sa II CUNOASCA. Dar atata intelegeti, fiindca atata aveti in tigva!

    Dingo: am un motan pe care il cheama la fel ca pe tine, mereu ajunge pe unde nu trebuie si sparge cate ceva prin casa! Culmea e ca atunci cand il dai afara, pe balcon, tot el miauna jalnic, de parca tu ai fi vinovat pentru ce a facut!

    Si zii asa: REZULTATUL unor studii si cercetari care se bazeaza pe inventarierea unor situri pt tine este bataie de joc!

    “asta ne umileste si mai mult” – ma intreb, ma, baiete, ai tras pe nas inainte de a intra pe blogul lui Valentin Roman ?

    Reply ↓
  24. Nesun March 20, 2013 at 05:16

    Nu va mai lasati coplesiti de varsta si asa-zisa autoritate a unora care v-au mintit tot timpul ! Tocmai asta exploateaza: jena si retinerea d-voastra.

    Reply ↓
  25. Lica March 20, 2013 at 06:48

    Ovid Denmsuseanu,Marija Gimbutas,Traian Savulescu,Paul Lazar Tonciulescu au scris ,au argumentat si au detailat problema. Numai cei care nu vor,sau sunt rau intentionati nu pot recunoaste adevarul clar cu privire la originea Limbii latine

    Reply ↓
  26. Daniel March 20, 2013 at 07:56

    Citatul din Horaţiu este incorect:
    “Mă vor cunoaşte colhii şi dacii,
    care vor să pară că nu se tem de cohortele marsilor,
    că şi gelonii de la capătul lumii”
    Deci nimic despre limba dacilor.
    Faceţi o treabă excelentă popularizand cultură dacilor, păcat însă că nu verificaţi sursele, astfel de greşeli vă discreditează.
    Şi nu este I,20 ci II, 20 pt cei ce vor să verifice.

    Reply ↓
  27. magyarok nyilai March 20, 2013 at 09:42

    minciuna. nu stiti adevarul.

    Reply ↓
    1. mihai March 20, 2013 at 11:04

      hai mai.. dupa voi si consilierul Papei minte !voi puteti crede nu va interzice nimeni n sa credeti altceva dar nu sunteti in directia in care merge lumea.. o s ava dati seama ,la timp sper..!!

      Reply ↓
    2. Time March 20, 2013 at 17:56

      Ba-l știm ;)ati venit pe cal si s-ar putea sa va intoarceti fara 😛 nu ne mai suparati si vedeti-va de panonia voastra cea de peste Tisa…ailalta e a noastra;))

      Reply ↓
      1. Time March 20, 2013 at 17:58

        pt magyarok nyilai cel fara de tara

        Reply ↓
    3. Eu September 30, 2015 at 13:54

      Exista un banc adorabil pe tema asta:

      “Attila venind calare
      Intalni o apa mare
      Vru atunci sa fac-o baie
      sa se spela si la c**ie
      Cand sa iasa el pe mal, …
      … p*la haine, p*la cal!!!
      CINE-O FOST PRIMU’N ARDEAL?”

      Reply ↓
  28. Constantin Irimia March 20, 2013 at 09:52

    …poporul “cel nebăgat în seamă dar atât de măreţ”
    undeva există un adevăr şi mai mare..deja mă trec fiori de acestă ştire…sunt mândru sa fiu din aceasta ţară..

    p.s.-APEL..răspandiţi vestea în toată romania şi în afara ei

    Reply ↓
  29. The secrets of romania March 20, 2013 at 11:00

    legat de faza cu pedofilia o fi sau nu adevarat exista si variantta ca aceasta sa fie inscenare ptt ca a adus la lumina unele din secretele tinute la vatican de mult timp care au fost aparate prin crime abuzuri mita etc…
    eu zic k romania este un punct spiritual foarte daca nu in top 3 cele mai importante.. exista tunele pe sub toata romania dar acest lucru nu se prea face publicat si nimeni nu vad sa isi dea interesul
    in al 2 lea rand in romania sunt dovezi ca au existat uriasi( stiu denumirea de lemurieni nu animalele uriasii dar nu stiu daca ei sau altii au existat) de asemenea se stie clar ca dacii erau mult mai educati chiar daca erau ei barbari si mult mai creinciosi si curajosi romanii au venit si au spurcat rasa dacica.
    De asemenea romana are cuvinte daco-romane deci sa ii zicem o latina noua ce s-a format acu ceva timp deci accentueaza faptul ca latina e o limba romaneasca.
    la 10-30 m de sfinx in directia babelor este un tunel de acces subteran si sunt foarte multe lucruri oculte si izvoare istorice de care se stiu dar nu se vorbesc.
    as mai putea vorbii mult desprre aceesteta dar cred ca temporrar am zis destul
    Ps. scz pt greselile gramaicale dar am probl cu tastatura

    Reply ↓
    1. alex March 20, 2013 at 12:02

      ai dreptate sant de acord cu tine…

      Reply ↓
  30. mihai March 20, 2013 at 11:02

    …si cate secrete mai ascunde acest Vatican… oare acest Papa va fi mai deschis spre informare fata de precedentii..!?

    Reply ↓
  31. Malus Dacus March 20, 2013 at 11:25

    DECI, SE POATE SA SPUNA SI ADEVARUL… E UN INCEPUT BUN!

    Reply ↓
  32. addaci Post authorMarch 20, 2013 at 11:45

    Mai mergi si pe la microsoft sa vezi geniile Romaniei, pe la NASA sa vezi unde preda Radu Rugescu, profesor roman, pe la olimpiadele internationale, sa vezi premiile luate de elevii nostri etc etc.Daca tu vezi doar tigani, e strict problema ta.iar mandria o ai sau nu o ai, nu trece sau apare precum ploaia….Cu stima, Valentin Roman

    Reply ↓
    1. Iudit Gherghiteanu March 22, 2013 at 18:09

      radu rugescu este profesor la Bucuresti, ce fabulezi? ce bine ar fi ca fiecare sa verifice intii informatiile pe care le posteaza.

      Reply ↓
      1. addaci Post authorMarch 22, 2013 at 19:07

        Radu Rugescu este…unchiul meu :)este profesor la Aeronave in Bucuresti, Politehnica si profesor asociat pe la Nasa.mai informeaza-te inainte sa vorbesti de fabulatii.seara buna!cu stima, Valentin Roman

        Reply ↓
  33. alex March 20, 2013 at 11:58

    eu cred ca stie mult mai multe secrete care se ascund la vatican,de aceea l-au acuzat de pedofilie ca sa nu mai poata fi credibil ….

    Reply ↓
  34. alex March 20, 2013 at 12:00

    aceste informatii ar trebui publicate si italienilor care se cred buricul pamantului….

    Reply ↓
  35. calcar March 20, 2013 at 15:56

    Faptul ca ar fi fost pedofil,nu la impiedicat sa fie un om cu o cultura vasta si sa cunoasca adevaruri care stau ascunse de sute de ani.

    Reply ↓
  36. Dubi March 20, 2013 at 16:03

    1 – Fiecare tara are povestile ei despre cat de speciala e si despre cum e tara aia buricul pamantului, cum tara aia e leganul civilizatiei samd. Noi nu avem decat sa ne umflam in pene pana nu mai putem si sa nu facem nimic pentru tara noastra fiindca, nu-i asa, e un taram binecuvantat si oricat de lipsiti de initiativa am fi si oricat de putina grija avem (mai mult nu avem) de tara asta, ne salveaza ei, protectorii, ingerii, D-zeu si nu mai stiu cine. Numai noi nu suntem obligati sa facem ceva, noi doar tb sa fim mandri de tara asta si sa raspandim vestea. Aham.
    Nu ma intelegeti gresit, imi place teoria asta, o vreau documentata si vreau sa dam peste nas celor care credeau invers decat e, de fapt. Dar faptul ca suntem ‘speciali’ ne obliga sa facem mai mult pt natia asta, nu sa o ardem aiurea in mandrii si orgolii pe net.

    2 – Ca tot vorbim de limba romana: hai sa fim mandri ca nu a fost distrusa pana acum de nimeni si ca a rezistat ea, saraca, inconjurata de alte natii de limbi, etc. Insa nu tb sa ne preocupam, romanii nostri au grija si de asta. K-uri in loc de ‘ca’-uri, ‘i’-uri prea multe sau prea putine (apropos, oamenii sunt mandri, nu mandrii! Sper sa va prindeti voi ce inseamna ‘mandrii’ din textul meu), cratima lipsa, nostrii in loc de nostri, rromani in loc de romani (aia cu doi de ‘r’ merge la ‘rromi’, zic). Dam vina pe tastatura ca scriem incorect…etc….samd.
    Ma tem ca urmasii nostri nu se vor mai putea lauda cu rezistenta limbii romane!
    O zi buna sa aveti! (a-propos, si ‘zi’ se scrie tot cu un ‘i’).

    Reply ↓
    1. dan March 21, 2013 at 00:09

      duby, ai uitat de “sant” in loc de “sunt”.

      Reply ↓
    2. adi March 21, 2013 at 18:21

      o “pazim” bine. avem traineri, cooking show, slow motion s.a.

      Reply ↓
  37. Dubi March 20, 2013 at 16:07

    PS – da, am avut curajul nebun sa prescurtez ‘trebuie’ in ‘tb’, intr-un mesaj care critica halul in care a ajuns sa fie scalcita limba romana. Asa e. Doar ca sa intelegeti ca nu sunt un om perfect. Sau poate sunt si, uneori, TB sa bag una de-asta ca sa par imperfect. Na, ca sunt si condescendent acum. Roman adevarat :))

    Reply ↓
    1. Mihai Necula March 20, 2013 at 22:51

      Un roman adevarat ce poarta un nickname de provenienta ucrainiana(Dubi).Din pacate sau din fericire majoritatea decide ce limba este mai accesibila,limba populara sau limba literara.Din cate stiu limba literara se supune la un moment dat limbii populare,vorbite,ce-i drept inventand reguli.Taman de aia limba se spune ca este vie.Se transforma,se adapteaza,se corceste,se stalceste…traieste odata cu poporul ce o vorbeste in afara zidurilor de protectie ridicate de lingvisti.P.S.-prin aceasta descriere succinta a unei limbi vii,incerc sa dau sens si cautarilor lui Roxin.Din cate se pare,putinele cuvinte dacice care sunt documentate se pronunta inca la fel ca acum 2000 de ani.Limba vie,vie dar tine la origini.Se pare ca singura stalcita este latina sau viceversa:))

      Reply ↓
  38. mallus tracus March 20, 2013 at 16:15

    daca s-ar face un film….cu MARI actori internationali….am putea mediatiza ADEVARUL….TRACIA….E PATRIA MEA…DACIA ERA DOAR UN SFERT DIN TRACIA

    Reply ↓
    1. Diegis March 21, 2013 at 14:54

      Nu e vorba de nicio Tracie. Stramosii nostri se numeau intre ei geti sau rumuni. Tracia era denumirea sudului actualei Bulgarii,a unei parti din nordul Greciei de astazi si Turciei europene actuale, iar tracii propriu-zisi erau doar odrisii asezati in teritoriile mentionate.De fapt,grecii,fiind in contact direct cu rumunii-traci=odrisi,i-au denumit pe toti rumunii, traci, extinzand numele Traciei asupra intregului teritoriu locuit de rumuni. Corect, deci, este sa-i numim pe stramosii nostri asa cum s-au numit ei intre ei, rumuni(rumini). Situatia este asemanatoare cu cea de astazi, ru(o)minii avand denumiri regionale: olteni,moldoveni,ardeleni,banateni etc.Ar putea fi corect sa-i numim pe toti ru(o)minii, banateni, de ex.?! Deci,rumuni/rumini este corect. Iar in privinta denumirii de “daci”,inca nu e lamurita pe deplin originea acestui nume. Cred ca era o demnumire regionala a rumunilor, probabil a celor din vestul si sud-vestul Rumuniei sau, mai probabil, era numele castei nobililor razboinici care aveau ca stindard/simbol/emblema heraldica capul de dragon/lup cu trup de sarpe. Numele tarii, insa, mai era si acela de D’acia(adica,de aici), pe langa cel de Dio Ge(i)tia sau de Rumunia. Exista posibilitatea ca numele tarii,mai vechi decat cele mentionate mai sus, sa fie acela de Dakia/Daksa, rostit ca atare si sa fie talmacit ca in limba sanscrita (limba inrudita indeaproape cu geta=rumuna), in care Da=zei(d fiind inlocuit cu z,asa cum din dece provine zece) si kia/ksa=taram,tzara=tara.

      Reply ↓
      1. Dacul dd June 22, 2014 at 10:22

        Corect aru munii inseamna erau oameni, sunt oameni,

        Reply ↓
  39. VIOLETA March 20, 2013 at 16:51

    E timpul sa VEDEM ADEVARUL !

    Reply ↓
  40. Cartea lui Burebista March 20, 2013 at 17:00

    Acu e momentul sa lovim cu putere in mas media internationala.

    Reply ↓
    1. Time March 20, 2013 at 18:05

      Nu stiu daca…ar trebui scos un raspuns argumentat de la autor,pt ca asa la diverse presiuni isi poate suci prima afirmatie…

      Reply ↓
    2. Constans Dacus March 20, 2013 at 23:18

      Da, este momentul…… dar în același timp sa ne pregătim falx-urile. Eu am o predilecție pentru ele de mic copil.

      Reply ↓
  41. Cartea lui Burebista March 20, 2013 at 17:07

    E si daca ungurilor li so dat dreptul sa aibe placute in maghiara prin Ardeal vreu sa vad si io macar placute in ardeleneste.
    Ca cred ca daca so vorbit, sa vorbeste si sa va vorbi ardeneneste, cred ca si so scris mai demult de ce nu sa mai scrie si de ce numa pe ungureste si nu pe ardeleneste, si daca sa pote sa fie pe fond tricolorul sa mora tati bine de ciuda.

    Reply ↓
  42. Simona March 20, 2013 at 17:11

    As ruga pe autorul articolului sa precizeze unde anume scrie Horatiu asa ceva. Pentru mai multa usurinta, anexez si linkul Fragmentul legat de daci nu se refera deloc la idiomul acestora, traducerea este falsa http://www.thelatinlibrary.com/horace/carm2.shtml

    Dl Andrei, pentru mai multa credibilitate, ati putea sa puneti un citat si un link,pentru fragmentul din Ovidiu pe care il citati in traducere ?

    Reply ↓
  43. vasile g. March 20, 2013 at 18:18

    Dacă se poate nu-i rău, dar întâi să-i scofâlcim aici, să le scoatem romanizarea din capetele roz!

    Reply ↓
  44. glad March 20, 2013 at 18:24

    madam Simona – nu ar fi bine sa va opintiti nitelus si sa ne explicati, eventual sa ne desenati, ce nu a putut nimeni sa explice vreodata – anume romanizarea?

    Eventual sa ne indicati UN SINGUR IZVOR care pomeneste ceva in sensul unei presupuse (de voi) romanizari ?

    Reply ↓
    1. Simona March 21, 2013 at 10:15

      Dl Glad, cred ca ma confundati si va certati cu cine trebuie 🙂 nu am afirmat nimic despre romanizare. In calitate de cititor, nu eu am ceva de demonstrate – avand in fata un text care sustine ca ofera lamuriri istorice si citeaza un potpuriu de “surse”, am cerut sursa exacta a citatelor, intrucat cautarile mi-au confirmat ca textele suna altfel.
      Puteti intreba pe cine doriti, chiar si la nivelul elementar de lucrare de semestru la facultatea de istorie, referintele exacte sunt o cerinta minimala. Furnizarea de citate false discrediteaza pe autori, mai rau le face. Ex: citatul din Horatiu este fals, acest lucru neavand nicio influenta asupra discutiei romanizare/neromanizare, ci asupra calitatii, validitatii articolului; e chestie de corectitudine, punct! Daca vreodata m-as lansa in producerea de texte privind descoperiri istorice, as furniza toate sursele necesare.

      Reply ↓
      1. Simona March 21, 2013 at 13:07

        Erata : “cu cine nu trebuie”

        Reply ↓
  45. glad March 20, 2013 at 18:31

    ori poate preferati sa trecem in revista portul, organizarea, mentalitatile, traditiile, arhitectura si toate celelalte – ca sa vedem si noi, in ‘prostia’ noastra, in ce consta romanizarea mizera clamata de “specialisti”?

    Ce spuneti?

    Reply ↓
    1. Bogdan. March 21, 2013 at 02:58

      Raman loial ideii ca schimbarea unei limbi in proportie de 99,99% nu se poate face in decursul a 150 de ani sau mai bine spus,a maxim 10 generatii.

      Reply ↓
  46. sam March 20, 2013 at 19:10

    salut!!! am lucrat in catalunia,cuvinte romanesti le foloseau catalanii.!!!!
    carn da porc
    pruna
    plou
    masa
    esculta!!le spuneam ,voi vorbiti limba noastra!!!catalana e un dialect al limbii romane!!!!ei spuneau,voi vorbiti catalana noastra!sunt convins ca eu am dreptate.

    Reply ↓
    1. Mihai Necula March 20, 2013 at 23:00

      Sa asculti cu atentie portugheza brazilizna sau mai bine sa o citesti intelegi 60% fara dictionare.Ce ii culmea ei pe noi nu.Am petrecut ceva timp pe meleagurile acelea,vorbesc in cunostinta de cauza.”Con carni di vaca no se moari di foami”

      Reply ↓
    2. adrian dacul March 21, 2013 at 16:42

      Pentru ca sunt vizigoti(spanioli),unchiule Sam))))))).Adica uni care au vizitat candva pe goti…geti))))))))))))))))

      Reply ↓
  47. motoc March 20, 2013 at 22:03

    interesante pozitii probe ? arheologice , istorice , numismatice , traditii si obiceiuri , lingvistica , toponimie O ENCICLOPEDIE !

    Reply ↓
    1. addaci Post authorMarch 20, 2013 at 22:04

      vezi articolul postat astazi

      Reply ↓
  48. iulius March 20, 2013 at 22:12

    romanii au cucerit o parte dintrun popor numit dacia cu ajutorul legiunilor romane care erau formate din mercenari indeosebi de origine germanica care nu vorbeau limba latina.deci imposibil sa invete un popor intreg sa vb o limba noua

    Reply ↓
  49. Larisa March 20, 2013 at 23:28

    Daca urmariti pe youtube documentarul “Adevaruri tulburatoare despre Daci” acolo se descrie istoria Romei, a limbii, si cum Traian a scris in testamentul sau inainte de venirea in razboiul cu dacii “ma intorc pe teritoriul strabunilor mei”!!!

    Reply ↓
    1. adrian dacul March 21, 2013 at 16:45

      Si ca sa spuna asta Traian nu a fost nevoie de talmaci din latina in daca)))))))))))))))))))))

      Reply ↓
  50. claudiu March 21, 2013 at 00:50

    cand am citit articolul mi.au dat lacrimile de bucurie arde sufletu in mine

    Reply ↓
  51. glad March 21, 2013 at 01:56

    “ma intorc pe teritoriul strabunilor mei”

    s-a intors pe draku. Daca se intorcea pe teritoriul strabunilor sai nu se apuca sa ii omoare, nu le ardea satele si cetatile, nu le punea capetele in par.
    Habar nu am ce i-a venit lui Chelaru sa tot ridice chestia asta in slavi. Pe noi nu ne onoreaza cu nimic ce spunea invadatorul.

    Reply ↓
  52. glad March 21, 2013 at 02:03

    un lucru e cert: in momentul acesta avem nevoie de intelepciunea si credinta unor oameni ca prof. Iscru. Cumva cred ca si prof. Boroneant este de partea noastra, in ciuda retinerii. De asemenea oameni avem nevoie.

    Reply ↓
  53. Bogdan. March 21, 2013 at 02:53

    Cine a citit cat de cat,si cunoaste istorie(nu cea predata la scoala) stie ca dupa ce Romanii au cucerit Dacia,oratorii,scriitorii si marii invatati ai vremii spuneau ca “Romanii s-au intors la vatra lor,la limba lor;s-au intors la origini”.

    Nu multi stiu ca Tracii,ca si popor s-au despartit in mai multe natiuni,printre care Dacii,si cei care au intemeiat imperiul Roman.

    Si ca sa va stimulez putin gandirea,va provoc la un exercitiu logic:Tarile Nord-africane au stat sub dominatia imp. Roman sute de ani*unele chiar 800-900) si totusi,romanii n-au reusit sa le impuna cultura si limba lor,pe cand Dacia,a fost provincie romana putin peste 150 de ani,timp in care se presupune ca au imppus atat cultura,cat sim limba.Nu cumva Dacii aveaunaceeasi limba si aceleasi obiceiuri precum Romanii?Cu mici diferente,bineinteles.

    Reply ↓
    1. adrian dacul March 21, 2013 at 16:56

      Problema este ca ei provin de la noi…nu noi de la ei,iar asta nu o accepta ei nici in ruptul capului si o parte dintre ¨elitele¨noastre.Noi ne chinuim sa demonstram asta,dar vine un fals istoric roman si ne da la cap(vezi zoaie petre),pe cand altii din alte tari,ne sustin teoria.Cu mai multe dovezi,adevaraul,o sa iasa la suprafata.Oamenii de stiinta de azi,sunt la picioarele sfintilor de acum 7000 de ani.

      Reply ↓
  54. Bogdan (LaObiect.com) March 21, 2013 at 12:35

    …. sa nu exageram, totusi, cu dacismele astea duse la extrem si sa ne pastram in limita adevarului istoric cercetat s patentat de 2 mii de ani.

    Reply ↓
    1. addaci Post authorMarch 21, 2013 at 14:17

      stimare domn, adevarul istoric este cel bazat pe probe.nu tot ce acum 200 de ani, sa zicem, ar fi valabil si azi.s-au mai descoperit lucruri, s-au mai facut cercetari, legaturi, au mai aparut stiinte noi conexe.

      Reply ↓
    2. ilie de la scularie June 3, 2013 at 07:31

      nentu bogdan care esti exact de pe obiect cu punct si com…ai vrut sa pari inteligent dar in desteptaciunea ta nu ai aratat decat un singur lucru…..oaia care urmeaza turma …docil…fara prea multe intrebari.cati au spus in ultimii 2000 de ani incoace ca istoria o fac invingatorii???dar se pare ca ai preferat doar sa asculti …ca na…esti bun crestin si trebuie sa crezi si sa nu cercetezi.crezi tu in adevarul istoric si ramai pe vremea cand pamantul era plat si se termina undeva dupa coltul casei…iar noi suntem suntem creaturile domnului ….sau ne tragem din maimute….teorii si ,,adevaruri stiintifice” la vremea lor dar care nu au nici o baza solida in spate ci doar presupuneri.daca nu stii …iti spun eu …un semianalfabet cu 8 clase ,nici teoria evolutionismului nu e atat de adevarata si demonstata precum pare.Darwin insusi recunostea ca are lacune mari.teoria relativitatii …si ea sta sa cada in curand…dar tu pui in discutie originea limbii noastre.pe ce baza???,,adevarul istoric”???al cui???care adevar???de unde stii tu ca toti care au scris au fost obiectivi???hai sa facem asa….tema pentru acasa…cum de noi romanii…ne descurcam foarte bine peste tot..mai ales in tarile unde se vorbesc limbi de origine latina????om fi noi chiar toti cu IQ peste 130???exemple: ai chiar mai sus….vezi portugheza,catalana…mai mult ….in italia se vorbesc mii de dialecte..majoritatea nefiind o corupere a limbii italiene ci provin direct din latina…si uite ciudat dar adevarat,noi romanii reusim sa ii intelegem pe toti in timp ce intre doua sate vecine nu se intelege om cu femeia lui..da na…dupa parerea ta…asta se intampla pentru ca noi aveam capul mai mare 🙂 mai cerceteaza tu ….si daca vezi ca patentul pe care il folosesti nu mai este bun …cumpara unul nou.

      Reply ↓
    3. Renunta la programarea comunista! December 13, 2013 at 02:45

      Bogdan, stim ca poti mai mult, extindeti orizontul , ai voie, am iesit din comunism!!! Renunta la teama de necunoscut si o sa vezi mai bine lucrurile!

      Reply ↓
  55. Dorianus March 21, 2013 at 12:37

    Doamne ajuta !
    Incet dar sigur , soseste si momentul adevarului. M-am nascut Roman si voi muri DAC. Asta da , ONOARE !

    ,,Din zei de-am fi scoboratori “

    Reply ↓
    1. Diegis March 21, 2013 at 15:06

      Te-ai nascut român dar de fapt esti rumun/rumî(â)n iar tara noastra trebuie sa fie redenumita Rumunia sau Getia cum se numea odinioara…
      La 1859-1862,s-a insistat de catre romanisti(unul dintre ei era si V.Alecsandri) ca tara sa fie numita România si nu Rumânia/Rumînia asa cum ar fi fost firesc. Nici numele de Dacia nu ar fi fost corect pentru ca romanii lui Traian au dat numele acesta care reprezinta doar pe o parte dintre rumunii de atunci…

      Reply ↓
  56. drei March 21, 2013 at 14:41

    dovezi au fost si sunt peste tot despre faptul ca toata zona romaniei de azi a fost leaganul civilizatiei pe care noi o cunoasteam azi.important este faptul ca interesele si secretele sunt atat de importante incat nu vor fi dezvaluite,cel putin nu inca.dupa mine cea mai importanta si completa teza pe acest subiect este lucrarea lui densusianu facuta pe 40 de ani de cercetari multidisciplinare.o recomand cu caldura tuturor celor care vor sa afle cat de cat adevarul istoric.pacat ca a fost redus la tacere si el ca si multi altii care au tratat acest subiect.sa speram ca odata si odata cineva va avea curajul sa iasa la lumina si sa puna punctul pe I-ul acesta care ne doare de sute si sute de ani,si anume identitatea noastra nationala.

    Reply ↓
  57. Alex March 21, 2013 at 15:46

    Tracii nu au fost niciodata un popor. Au fost un mare neam, din care s-a desprins o ramura minora care a format un imperiu. Aceasta ramura minora nu avea de-a face deloc cu spiritul celei mai vechi ramuri, care era si cea mai numeroasa, anume geto-dacii. Prin jaf si silnicii s-a construit imperiul roman, cum se construiesc toate imperiile.
    Se pare ca unii vor sa va aduca exact in punctul mort.

    Reply ↓
    1. adrian dacul March 21, 2013 at 17:06

      Doar romani aveau cetateni(poate ca gresesc…astept noi informatii),restul erau popoare-neamuri.Dar cetateni romani erau si sirieni ,si traci ,si greci,de toate natiile.

      Reply ↓
  58. simon March 22, 2013 at 04:43

    latinii au fost o adunatura de talhari ambitiosi, deloc lipsiti de inteligenta. caracterul le-a fost mostenit genetic de cei care i-au urmat in ambitii, ulterior va fi oglindit de o seama de maxime. aristocratia latina. stricati pana in maduva oaselor, inteligenti si avizi. perversi pana aproape de perfectiune..in masura in care se poate spune asa ceva. s-au folosit de toti dupa care le-au facut de petrecanie, incepand cu etruscii.

    unii vor fi inteles care sunt resorturile intime pentru care luptam pentru recunoasterea oficiala a stramosilor nostri Daci. acum, ca si atunci, este o ciocnire intre doua lumi. va fi greu, fiindca aceia care au puterea in istorigrafia de azi sunt asemeni romanilor. trebuie sa ne scuturam si sa realizam ce fel de oameni avem in fata.

    aveti armele, adica documentele/dovezile, dar o arma valoreaza ceva doar in mana unui razboinic. iar ca sa fi razboinic iti trebuie o inima de razboinic.

    lucrurile sunt simple: daca se va trezi in noi spiritul Dacilor vom invinge. daca nu, vom pierde.

    Reply ↓
  59. afrian March 22, 2013 at 12:55

    asvrea ca aceasta tema sa se dezbata si pe tvr 1,tvr int, adica pe toate canalele din tara si de peste hotare .eu locuiesc in spania de 3 ani si nu sa auzit nimic de acest lucru .aaaa si sunt mindru ca sunt roman

    Reply ↓
    1. adrian dacul March 22, 2013 at 23:38

      afrian…si eu sunt in Spania si am auzit de mult.Locuiesc in comunidad Madrid.Doresc sa ne cunoastem cat mai multi romani din Spania pentru a organiza venirea lui Daniel Roxin si Valentin Roman la Madrid.O intalnire cu comunitatea romaneasca,care sper sa fie surprinsa si de media din Spania.
      Pentru mai multe discutii accesati societatea DACIA din google+ sau la troia_metin2@yahoo.com

      Reply ↓
  60. Punctul European March 22, 2013 at 22:17

    Bai baietzi. Nu contest articolul. Insa daca-i adevarat sau nu, cu ce schimba faptul ca odata in istorie am fost un neam mare ? tot boccii suntem astazi, si coruptzia e in floare. Hai sa ne lasam de discursuri elefant menite sa creeze un refugiu de la realitate, si hai sa punem mana la treaba !

    A-ti vazut video-ul restras de la Eurovision al Macedoniei, Imperija ? Si ei au “istorie mare” cu Alexandru Macedon. Da’ limba care o vorbesc e sora cu limba bulgara (aia au venit in teritoriile de azi prin veacul al 6-lea, pe cand Alexandru Macedon a trait prin 200 i.H.). Ce mai au aia in comun cu “marea civilizatie macedoneana” ? Azi tot sunt una dintre cele mai corupte si sarace tari din Europa, cu somaj de peste 30%.

    Reply ↓
    1. www April 26, 2013 at 00:08

      are importanta , de ce crezi tu ca celalte tari gen Franta , Germania UK , SUA etc au mandrie nationala ? Si datorita trecutului lor istoric iar la noi termenul de mandrie nationala a fost terfelit de comunsti si pus intr-o lumina nefavorabila si deregimurile de dupa 89 tocmai in ideea sa nu indranim mai mult sa nu avem curajul de vointa si credinta ca putem face ceva … Am sa dau un exemplu de imagine si de incredere in cuida carentelor ce se ascund de fapt in spate . Lucuiesc de ceva vreme in mandra si visul a o parte din romani si anume Canada , insa cati stiu cat de inculti sunt / cati stiu cat de mizerabili sunt si nu o spun la figurat , ca spre exemplu infrastructura are carente exista si aici gropi ba chiar uneori le intalnesti si pe autostrada , ca vezi muncitori care trag de timp si cu toate astea Canada e considerata o tara minunata canadienii sunt mandri , credeti doar pt ca suntem saracai si ne-am lasat calcati in picioare de buruienile astea politice suntem inferiori ? Nici pe departe insa minciuna in care am trait in comunism saracie ce se perpetua si dupa 89 ne-a umbrit putin mintile si afalarea adevarului istoric poate fi un prim pas spre a ne vedea asa cum suntem nu neaparat ca buricul pamantului dar nici asemenea imaginii create de hoti tigani si politicieni in europa …

      Reply ↓
    2. Europeanule December 13, 2013 at 03:01

      Aici se vorbeste de cei care au pus bazele civilizatiei actuale, adica de unde a plecat limba primordiala au plecat si multe cunostiinte si informatii! Daca erai baiatul regelui Carol 1 nu ti-ar fi placut sa stii??Crezi ca era irelevanta informatia?

      Reply ↓
  61. esab March 23, 2013 at 00:54

    he he, cam asa si cu geto-dacii, vin fel de fel de roscovani care ne spun ca noi n-am fi noi, ca strabunii nostri nu sunt strabunii nostri, sa ne iasa odata din cap!

    Reply ↓
  62. nick March 23, 2013 at 08:41

    dupa ce am vazut reporajul fostului consilier al Papei Ioan Paul alII lea , si am citit si parerile dumneavoastra vreau sa va pun si eu o intrebare legat de limba latina si limba geto-daca :
    – stim cu totii ca romanii au dus doua razboaie de cucerire a Daciei intre anii :101-102 si 105-106 cand a reusit sa o infranga.
    – tinand cont de faptul in Dacia au luptat 2(doua) legiuni romane ,adica aproximativ 20.000 de legionari romani imi puteti spune si mie cum au reusit sa transforme limba dacica ,veche de sute de ani intr-o limba latina in cativa ani tinand cont de faptul ca dacii (femei-barbati-copii)erau cateva zeci de milioane imprastiati in spatiul” Carpato-Danubiano-Pontic” ?
    Cu respect ,Nick

    Reply ↓
    1. addaci Post authorMarch 23, 2013 at 15:06

      intre romani si daci nu au fost doar doua razboaie.apoi,in al doilea rand, la razboiul din 105-106 nu u participat doua doua legiuni, ci peste 10.cele doua legiuni despre care vorbiti au stationat apoi in Dacia cucerita

      Reply ↓
  63. darius March 24, 2013 at 02:21

    daca nici dupa aceasta declaratie reprezentanti culturi romane nu isi dau interesul sa ajute oameni care vor cu adevarat, adevarul despre limba si stramosi nosti adica dacii, inseamna ca acestia au cu adevaarat alte interese impuse de masonerie.

    Reply ↓
  64. Nelu March 25, 2013 at 11:06

    Într-adevăr acesta este unul dintre cele mai vechi popoare din Europa (…) fie că este vorba de traci (…) , de geţi sau de daci , locuitorii au rămas aceiaşi din epoca neolitică – era pietrei şlefuite – până în zilele noastre , susţinând astfel , printr-un exemplu poate unic în istoria lumii , continuitatea unui neam . ( André Armad – cardinal catolic francez)

    Reply ↓
  65. Moldovan Andrei March 25, 2013 at 23:13

    Nu sunt complet de acord cu abordarea… romanii ar putea fi urmașii dacilor, dar eu cred că dacii erau traci, iar tracii erau urmașii turcilor, care veneau din Asia centrală și de est, cel puțin foști vecini ai chinezilor (Ashina/China)… intrarea tracilor în Europa s-a făcut lent, prin Anatolia și prin nordul Mării Negre, dinspre Caucaz… chiar dumneavoastră ați sugerat (dacă nu mă înșel) că Anatolia ar fi fost de fapt Tracia, iar Troia ar fi fost de fapt o străveche cetate tracă… există o legătură între traci și turci… iar turcii au legende și simboluri similare cu legendele dacice.. dacă ar fi doar să luăm comuna simbolistică licantropică – vedeți Ergenekon… nu cred că dacii au fost buricul universului… mai degrabă cred că ei au fost descendenți ai străvechilor credințe și popoare zoroastriene… pentru Europa, tracii au fost la un moment dat (neînregistrat în scris) invadatori… denumiți de unii traci/turci, iar de alții celți/geți… ei au marcat istoria Europei la un moment dat, dar nu ei au fost primii oameni de pe planetă…

    Reply ↓
    1. ilie de la scularie June 3, 2013 at 07:53

      wei moldovanule…da tu cetesti…sau ti chiorasti ca matza in calindar????cand cetesti …cauta sa mai si intalegi ceva cumva candva.nu a zis nimeni…sau cel putin nu inteleg unde ai citit tu ca noi ca popor..cum ne chemam pe vremea aia celti,daci,geti,traci..draci ,laci…..am fi fost primii oameni de pe planeta????se vorbea de limba latina si de limba noastra care si cum a fost oul si care gaina….iar in alte articole cum ca am fi cea mai veche CIVILIZATIE…fa si tu legaturi si diferente…nu mai da cu bata-n balta ca te stropesti rau tare.

      Reply ↓
  66. Bonfaier March 26, 2013 at 07:10

    “…unu-i Moldovan..” ce se mai dau unii de ceasul mortii cand aud de daci, de parca le-au intrat serpi veninosi in nadragi!
    Tracii erau urmasii turcilor care s-au oprit la o shaormerie apoi s-au dat pestecap pana au “devenit” *pauza de-o braga… turci! Ba nu, chinezi! De ce nu vietnamezi?!

    Auzi, Andriane, …primii oameni de pe planeta au fost ai de au ajuns ultimii pe Luna, crocodile!

    Reply ↓
    1. ilie de la scularie June 3, 2013 at 07:44

      :))))

      Reply ↓
  67. Ţeavă Gheorghe April 1, 2013 at 10:35

    Termenul „latinopaţi”, este o invenţie personală, stimulată de insistenţa cu care unii ne alătură Puffilor, ne cheamă dacomaniaci, dacopaţi şi de curând … COTCODACI !
    Iată aici, dovada unui blogger care se ocupă de BANCURI şi între timp, combate DACISMUL :
    http://maxxyblog.wordpress.com/2013/03/28/contraargument-cotcodacic/
    PostareaRESPECTIVĂ, este un exemplu clasic, de cum nişte neica-nimeni (în acest caz https://www.facebook.com/maxxy.pog ) se erijează în „purtători ai adevărului istoric”.
    Care e modalitate de a restabili acest adevăr istoric ?
    ATACUL LA PERSOANĂ… în acest caz la adresa lui Micheál (Michael) Ledwith , care a afirmat într-un larg interviu televizat, că latina este posterioară limbii rumâneşti şi derivată din aceasta. Nu intru în detalii, apropos de bănuiala mea de MANIPULARE VATICANĂ, în denigrarea acestui fost consilier al Papei Ioan Paul al II-lea, ci doar declar că persoana respectivă este un INTELECTUAL DE TOT RESPECTUL ( http://en.wikipedia.org/wiki/Micheál_Ledwith ) şi puţin mă interesează de înclinaţiile sale sexuale, sau ceea ce se pretinde despre argument ! Cert este că s-a mişcat în ambientul Vaticanului şi că nu consider trecerea de la catolicism la New Age o cădere din lac în puţ, mai ales dacă ţinem cont, că e posibil să fi văzut acolo atâtea diavolerii (poate şi practicat), că… „şi-a luat lumea în cap” !?!? Cum noi „dacomaniacii” avem suspiciuni declarate în legătură cu „rolul Vaticanului în ascunderea adevăratei istorii a rumânilor”, se crează o legătură demnă de toată atenţia cu personajul menţionat.
    Faptul în sine al existenţei acestui blogger cu nume de complex comercial şi catolic declarat pe deasupra, nu m-ar fi deranjat, dacă nu ar fi un „apropiat” al grupului de reenactment „Terra Dacica Aeterna”, unde nu este „un element izolat”, ci reprezentant al unei bune părţi dintre membrii acestui grup. Sunt unii pe acolo, care dacă au încălţat sandale de roman şi se joacă cu săbiuţe, au intrat atât de bine în rol, că se iau în serios ca „urmaşi ai Romei” !?… ba chiar au convins şi pe unii care poartă pileusuri, sau scriu Enciclopedii Dacice !?

    http://bassdu.mine.nu/?p=2874

    Reply ↓
  68. www.perfectssenses.blogspot.ro April 28, 2013 at 22:31

    Imi amintesc ce povestea Ion Coja cand a fost la Ioan Paul al doilea despre numele romanesc al lui(Padre Voicila):
    Domnule profesor Coja, am auzit că aţi fost foarte bine primit la Vatican, e adevărat?” Eu am confirmat şi i-am povestit cum a fost. După ce m-a ascultat, a conchis: „Domnule coleg, să nu vă miraţi că aţi fost primit cu atâta atenţie, Sfîntul Părinte are o dragoste aparte pentru români pentru că el însuşi este român la origine, părinţii săi se trag dintr-un sat de moldoveni din Polonia de sud…” Atunci mi-am adus aminte că „urechea dreaptă” a Papei, adică omul lui de încredere, un polonez care s-a ocupat de noi în zilele acelea, îi zicea Papei „Padre Voicila”, cu o pronunţie curat românească a numelui de familie. Apoi, peste ani, am avut şi alte confirmări că Edgar Papu, evreu botezat catolic şi căsătorit cu fiica unui preot ortodox, ştia el ce spune când vorbea de rădăcinile româneşti ale marelui Papă.

    Poate fi si aceasta o legatura cu articolul de mai sus…

    Reply ↓
  69. Dacul - DD June 16, 2013 at 07:52

    Am sa prezint si eu niste dovezi neutre .din Strabon geografia :
    1.”des Gètes un peuple Thrace” GETII UN POPOR TRAC
    2.”des Moesiens, Thraces aussi d’origine ” MOESII TRACI DE ORIGINE
    3.”,Aelius Catus prendre 50 000 hommes sur la rive ultérieure de l’Ister et chez les Gètes, peuple qui parle la même langue que les Thraces, et les transporter dans la Thrace proprement dite” CATUS A LUAT 50 MII DE OAMENI DE LA VARSAREA DUNARII DE LA GETII CARE VORBESC ACEASI LIMBA CA TRACII SI I-AU TRANSPORTAT IN TRACIA PROPIUZISA ” Catus, Lucius proconsul de Macédoine, et légat de Mésie à une date vers 2-3 ou vers 10-11. Deci inainte de razboiul cu dacii din anul 101-102.
    Deci este posibil de aici sa provina AROMANII care ar putea fi traco-geti romanizati cu 100 de ani inaintea celor din nord.Este doar o teorie desi in Tracia erau si acolo traci care vorbeau aceeasi limba.Deci sunt dovezi ca am fost acelasi popor acum 2 mii de ani.
    4′.Les Daces parlent absolument la même langue que les Gètes” DACII VORBEAU ABSOLUT ACEASI LIMBA CA SI GETII
    5.”Triballes, autre peuple de la Thrace, de recevoir souvent au milieu d’eux des bandes [de Gètes] émigrants”TRIBALII ALT POPOR TRAC IN CARE SE GASEAU ADESEA IN MIJLOCUL LOR BANDE DE GETI EMIGRANTI.
    Puteti trage concluzii de unde sunt vlahii (romanii si aromanii) in sudul si nordul Dunarii.

    Reply ↓
  70. Dacul -dd January 13, 2014 at 15:05

    Proto- daco-getii se inrudeau ca limba cu proto-balticii si proto-latinii.
    Limba latina nu era aceasi cu limba dacilor dar din aceasi familie si cu multe cuvinte comune si asemanatoare.
    O sa dau exemple de asemanare intre lituaniana si latina :
    1. Lith. sūnus and Skt. sūnus (son)
    2. Lith. . avis and Skt. avis and Lat. ovis (sheep) Ro oi
    3. Lith. dūmas and Skt. dhūmas and Lat. fumus (fumes, smoke)
    4. Lith. antras and Skt. antaras (second, the other)
    5. Lith. vilkas and Skt. vṛkas (wolf) Ro varcolac
    6. Lith. ratas and Lat. rota (wheel) and Skt. rathas (carriage).Ro roata
    7. Lith. senis and Lat. senex (an old man) and Skt. sanas (old).
    8. Lith. vyras and Lat. vir (a man) and Skt. vīras (man).Ro vier
    9. Lith. angis and Lat. anguis (a snake in Latin, a species of snakes in Lithuanian)
    10. Lith. linas and Lat. linum (flax, compare with English ‘linen’)
    11. Lith. ariu and Lat. aro (I plow) Ro ara
    12. Lith. jungiu and Lat. iungo (I join)
    13. Lith. gentys and Lat. gentes (tribes) and Skt. jánas(genus,race).
    14. Lith. mėnesis and Lat. mensis and Skt masa (month)
    15. Lith. dantis and Lat. dentes and Skt dantas (teeth) Ro dinte
    16. Lith. naktis and Lat. noctes and Skt. naktis (night) Ro noapte
    17. Lith. sėdime and Lat. sedemus (we sit) and Skt. siedati (sits).Ro sede, sta
    18. Lit. Gaili, Latin= galina, Ro. Gaina / cocos
    Si asemanare limba romana cu lituaniana :
    baltic-roumanian compartion
    1.trasas – tresar- jerk
    2.Blodu – Blid– Bowl –
    3.rindu – rindu -rows of
    4.plautis- plaman-lung
    5.Guzis – gusa,gusi- goiter, goiters
    6.mazuli – Manz- Colt
    7.p-lauti – laut – wash
    8.juvis – juvete- fish
    9.isheiti- ieshire-exit
    10.smugi -smuci-hitch
    11.erelis- erete-hawk
    12.must – must- juice
    13.Tarubos – tarabostes, sfat-consilium
    14.boruza – bo-boruza-ladybug
    15.Tu saki – tu zici- you say
    16.didela – dida
    17.mal – mal…etc-bank, shore
    18.Stalp – Stulp-elis – column
    19.Caush -Caush-as – cup
    20.aschie -erkshkis,Atschila -thorn-Lat. ascla
    21.Moale (noroi,namol)- malu,moliu -mud
    22.Brancusi – brancusis-dear
    23 shir,siroi – srie-gis -flux
    24.capitza -kupeta –
    25.tupila – Pri-tupti,tupet- hide
    27.balta – bala- lake
    28.bursuk- barsaka-badger
    29.gaura – kaurum- hole
    30.Samburi -samburis-crowd, mob
    etc…

    Reply ↓
  71. Dacul dd June 22, 2014 at 10:18

    Limba dacilor arata cine erau traco-getii si dacii.
    INELUL de la Ezero. 2014
    Inelul este scris in limba traco-geta. Vedem ca este vorba de un inel gasit intr- un mormant al unui rege trac. Sa ne gandim ca tracii se credeau nemuritori dupa moarte. Poate ca isi incredintau sufletul zeului mos ( adica zeului cel batran), existenta acestui zeu batran ,credinta pe care o aveau si grecii care aveau un tata al zeilor . Si tradusa scrierea de pe inel ar fi:
    ROLISTENE (nume de rege), ASNERENEATI-L (ASNERE =verbul a tzine, adica zeul sa-l tina pe Rolis la el), mai departe avem : TEANIE (inseamna “la tine”,la zeul mos), si continuam,SKO (in aromana exista si azi “sko” care in romaneste inseamna “ca”), adica sa-l tina zeul la el “CA “si continui :”ARAZEA DONEA INTILE”(pe romaneste “era domn intai”, adica este sau a fost domnul cel dintai). Apoi inelul continua cu formula: “SUPTA MIE ERAZIELTA”(adica oamenii din regat “sub mine ati fost”, adica sub Rolis).
    Concluzia ar fi ca romanii ar intelege si acum textul, este o proto-romana ,cum se vede asemanatoare cumva si cu latina care are verbul “tenere” , tzine, atzine , in romaneste.
    Textul final este:
    ROLISTENE , ATSINERETI-L, TEANIE, SCA, ARAZEA, DOMEA, INTILE.
    SUPTA, MIE, ERAZIELTA.
    DOMEA dar cred ca aici e vorba de o dilema a celui care l-a scris care in limba latina aveam DOMINE si in limba greaca DIONUS.
    Spaniolii si italienii spun si azi DONA, MA-DONA..etc Se vede ca litera N afost transformata in M. O remarcă: “a aţine” se foloseşte frecvent si astăzi, in satele din Câmpia Bărăganului, cu un sens asemanator “a ţine pe loc”, “a nu lăsa să se indeparteze”, “a bloca “. Si inca o remarca ar fi ca probabil Z se citea si litera “SH” ca in cuvantul “Stefan” . De aici am putea citi textul :
    “ ROLISTENE ATZINERENEATI-L” (ATZINE PE ROLISTENE)
    si
    “TEANIE” (LA TINE)
    si
    “CA ARASHEA DOMEA INTILE” ( CA ERA DOMN INTAI)
    si
    ” SUPTA MIE ERASHIELTA” (SUB MINE EREATI, ati fost..etc sau e vorba ca toti suntem sub puterea lui Dumnezeu )
    Acum cinstit intreb pe toata lumea ;un roman intelege sau nu?

    Reply ↓
  72. Razvan - 18 ani June 13, 2015 at 13:37

    Dragi frati si surori, vad ca incepem sa ne desteptam, iar atunci cand se va intampla acest lucru, binele va triumfa, iar Bucegii, Apusenii Fagarasul se vor cutremura de universul profund adanc al acestei dintai patrii inrobite de uitare, ce clocoteste a reintregii vechea RANDUIALA a lui Mihail Sadoveanu. Iubiti Romania, cititi-o in literatura, religie, istorie, cititi-o in inima voastra.. E PESTE TOT IN NOI.. Si nu mai plecati, caci acei ce pleaca sunt amenintarea cea dintai si vor fi primii pedepsiti, dar si primii iertati. “Feriti” pe cei tineri ca in ei se va aprinde flacara luminarii poporului nostru, flacara evolutiei noastre si IUBITI, oameni buni..

    Reply ↓
  73. cristi August 3, 2015 at 05:29

    par, plete in lituaniana plauka
    pamant in lituaniana pamatus, pamatai(fundatie la cladiri, case)
    maciuca in letona makskera
    nuia in letona nuia
    ploaie in letona pludi
    spada in lituaniana spaga
    apa in lituaniana upe(râu), in suedeza diupav(apa cu debit mare)
    nutritiv, mancare, a manca in lituaniana mastinga
    fata in suedeza fodra(fata care naste), in biblia gotica(getica) ulfila fitan(femeie, fata care are copii, fata insarcinata, fat)
    cetate in letona cietoksnis
    merinde in suedeza nerande
    sat in letona sadza
    armasar in letona zirgam
    fiu, fiice in biblia gotica(getica) ulfila fitan(femeie, fata cu copii,fat)
    casa in biblia gotica(getica) cans, in lituaniana ukis(se pronunta uchis)
    a peti in lituaniana pirsti
    juramant in lituaniana nuraminti(a asigura pe cineva ca se va face ceva sa nu)
    vulpe in lituaniana lape
    crud in lituanina skriaouda
    a inota, inot in biblia gotica(getica) ulfila nota(corabie) si natian(a uda)
    a taia in suedeza telia
    batran in lituaniana brandus(persoana mai inaintata in varsta), in suedeza gubbstru
    a zice, zis in lituaniana zodziai(vorba,vorbire)
    sarcina in letona pieskirsana(a hotara ceva sa se faca)

    Reply ↓
  74. cristi August 3, 2015 at 22:26

    dar oameni buni noi nu avem nevoie de declaratia acestui individ. stim si fara el ca noi am dat graiul romei aceasta reiesind din cuvintele pe care le-am expus mai sus in lituaniana, letona, suedeza, biblia gotica(getica) ulfila. aceste cuvinte care se regasesc si in aceste limbi arata ca nu le-am luat din latina din moment ce si alte tari le au

    Reply ↓
  75. cristi August 6, 2015 at 21:01

    legume in suedeza legyrme
    carne in suedeza korv (mezeluri)
    paine in suedeza limpan (franzela), in lituaniana kepalas (franzela)
    porc(ca animal) in lituaniana parsiukas
    apa in letona apudenot, apudenosana si terminatia not are legatura si cu inot

    Reply ↓
  76. cristi August 10, 2015 at 08:49

    somn in suedeza somn
    ceapa in letona sipols, sipoli
    caini in lituaniana skalikai
    turma in suedeza diur(animale)

    Reply ↓
  77. cristi August 13, 2015 at 20:58

    in lituaniana la a pleca se spune palikti se vede ca sunt foarte apropiate pleca si palikti deci dovada ca a pleca nu este din latina
    si uita cum se conjuga in lituaniana se conjuga foarte apropiat de română
    verbul palikti a pleca
    prezent
    as palieku eu plec
    tu palieki tu pleci
    jis palieka el pleaca
    mes paliekame noi plecam
    jus paliekate voi plecati
    jie/jos palieka ei pleaca

    trecut
    as pelikau eu plecam
    tu paliekai tu plecai
    jis paliko el pleca
    mes palikome noi plecam
    jus palikote voi plecati
    jie/jos paliko ei plecau

    Reply ↓
  78. cristi August 13, 2015 at 21:01

    verbul tecet in letona care inseamna a se fluidiza, a trece deci nici acesta nu este din latina din moment ce se gaseste si in letona
    verbul tecet a trece
    prezent
    es teku eu trec
    tu teci tu treci
    vins, vina tek el trece
    mes tekam noi trecem
    jus tekat voi treceti
    vini, vinas tek ei, ele trec

    trecut
    es teceiu eu treceam
    tu tecei tu treceai
    vins, vina teceia el, ea trecea
    mes teceiam noi treceam
    jus teceiat voi treceati
    vin, vinas teceia ei ele treceau

    Reply ↓

Leave a Reply to Punctul European Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

facebook

Cunoaste lumea

Cunoaste Lumea

 

Tricouri cu motive dacice

Revista ISTORIE INEDITĂ

POVEȘTILE MAGICE ALE DACILOR – Vol II

CREDINȚE MAGICE GETO-DACICE

Donatii

Editura Geto Dacii

Ne Sustin













Blogroll

  • danielroxin.blogspot.ro
  • dantanasa.ro
  • deco-boutique.ro
  • dincolo-de-limite.blogspot.ro
  • dolce-far-niente.ro
  • edituramateescu.ro
  • frumoasaverde.blogspot.ro
  • http://www.getbeget.org/
  • Ieșirea din Matrix
  • lupul-alb-zalmoxian.blogspot.ro
  • reportervirtual.ro
  • rol.ro
  • site

Cele mai multe comentarii

  • Comentariul meu a fost sters pe stil sovietic dar...
    1 year ago
  • HAI SA DAM MINA CU MINA CEI CU INIMA ROMANA SA IN...
    1 year ago
  • Stimati Romani vizionarea acestei descrieri de ca...
    1 year ago
  • […] Adevarul despre daci – Basarabia ...
    1 year ago
  • Tu stii macar ce este tartaria ?
    1 year ago

Cele mai citite

  • Ce spun ITALIENII despre războaiele DACO-ROMANE… O lecție de istorie pentru toate cozile de topor din mediul științific românesc. Merită văzut!!!
    Ce spun ITALIENII despre războaiele DACO-ROMANE… O...

    Feb 02, 2015 129

  • REVOLTĂTOR. Casa lui Horea, o RUINĂ. Conacele grofilor maghiari, refăcute cu milioane de euro din banii publici!!!
    REVOLTĂTOR. Casa lui Horea, o RUINĂ. Conacele grofilor...

    Feb 19, 2016 29

  • Române, spune lumii cine eşti! 9.000 de ani de istorie îţi cer asta.
    Române, spune lumii cine eşti! 9.000 de ani de istorie...

    Aug 08, 2013 96

  • Dragobetele – sărbătoarea iubirii la români, este moștenit de la daci
    Dragobetele – sărbătoarea iubirii la români, este...

    Feb 24, 2015 37

Comentarii recente

  • GBR on REVOLTĂTOR. Casa lui Horea, o RUINĂ. Conacele grofilor maghiari, refăcute cu milioane de euro din banii publici!!!
  • GBR on Ce spun ITALIENII despre războaiele DACO-ROMANE… O lecție de istorie pentru toate cozile de topor din mediul științific românesc. Merită văzut!!!
  • GBR on Ce spun ITALIENII despre războaiele DACO-ROMANE… O lecție de istorie pentru toate cozile de topor din mediul științific românesc. Merită văzut!!!
  • basarabia e romania ce inseamna – Australia IPTV on Basarabia e România şi România e Basarabia
  • Lucian on S-a confirmat genetic originea română a dinastiei Basarabilor ! „Teoria cumană” a lui Neagu Djuvara este astfel demontată

trafic

Copyright 2014-2015 ASOCIATIA GETO DACII / All rights reserved
  • Despre proiect
  • Redacţia
  • REDIRECTIONEAZA 2% catre ASOCIATIA GETO-DACII
  • Trimite un SMS
  • Contact

Website-ul adevaruldespredaci foloseste cookie-uri. Continuarea sesiunii pe acest site implica acordul tau. Cookie-urile colectate sunt anonime si folosite pentru a determina traficul publicatiei noastre Detalii.

Powered by GDPR plugin

Politica de confidentialitate

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

You can adjust all of your cookie settings by navigating the tabs on the left hand side.

Refuza cookie-uri

Pentru o buna navigare recomandam sa acceptati cookie-urile necesare functionarii corecte a site-ului. DATELE COLECTATE DE ACESTE COOKIE-URI SUNT ANONIME

Dacă dezactivați acest modul cookie, nu vă vom putea salva preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitați acest site, va trebui să activați sau să dezactivați cookie-urile din nou.